کد مطلب : 10300 تاریخ مطلب : 1396/01/23

رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي: صنعت پوشاک سالانه 400 هزار ميليارد ريال گردش مالي دارد

رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي، گردش مالي صنعت پوشاک را سالانه 400 هزار ميليارد ريال عنوان کرد و گفت: صنعت پوشاک با کمترين هزينه مي تواند اشتغال و درآمد فراوان ايجاد کند و در اين زمينه برترين صنعت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، محمدمهدي زاهدي شامگاه سه شنبه در نشست اتحاديه صنف توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران افزود: تنها با50ميليون ريال مي توان براي 800 هزار نفر با ايجاد کارگاه هاي توليدي شغل بوجود آورد.
وي تصريح کرد: استفاده از فناوري هاي نوين و تبليغات براي حمايت از پوشاک داخلي بايد با تدوين بسته اي جامع همراه باشد و همه مسايل از کشت پنبه تا عرضه محصول را در بر بگيرد.
اين نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين که بايد باور کرد صنعت پوشاک از لحاظ فرهنگي و اقتصادي مي تواند بر بخش اجتماعي و روابط خانوادگي اثر گذار باشد اظهارداشت: به طور حتم بايد به فرهنگ پوشاک و پوشاک فرهنگي توجه کرد.

** سرانه مصرف پوشاک ايراني ها و امريکايي ها برابر است
رييس کميسيون آموزش مجلس شوراي اسلام سرانه مصرف پوشاک در کشورمان را نزديک به کشورهايي مانند آمريکا دانست و گفت: سرانه مصرف مردم آمريکا 153 دلار و در کشور ما 147 دلار است که نشان از ظرفيت بالاي اين صنعت در توليد اشتغال دارد.

** ارزش صادرات پوشاک جهاهن 420 ميليارد دلار
زاهدي ميزان صادرات پوشاک جهان را سالي 420 ميليارد دلار اعلام کرد: در حالي که ميزان صادرات کشورمان 64 ميليون دلار است.

** ايران سالانه 3 ميليارد دلار واردات پوشاک انجام مي دهد
اين نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين که نزديک به سه ميليارد دلار واردات پوشاک چه از طريق مبادي رسمي و قاچاق داريم که تاثيري جدي بر توليد داخل دارد گفت: بايد با حمايت از توليد داخلي و افزايش کيفيت اين کار را سامان داد

** واردات پوشاک نيازمند تعرفه هاي بالا
زاهدي خواستار وضع تعرفه هاي بالا واردات پوشاک براي حمايت از توليد داخل شد.

** اراضي زيرکشت پنبه 15 هزار هکتار
رئيس کميسيون آموزش مجلس شوراي اسلامي گفت: در ابتداي انقلاب اسلامي 157 هزار هکتار اراضي زير کشت پنبه بود اما اکنون اين ميزان به 15 هزار هکتار کاهش يافته که براي حمايت از توليد به اين موضوع بايد توجه کرد.
وي اظهارداشت: احياء کارخانه هاي نساجي تعطيل شده هم از اقداماتي است که بايد در صنعت توليد پوشاک مورد توجه قرار گيرد که در سال هاي گذشته رونق آن از حمايت مجلس برخوردار شده است.
زاهدي افزود: توليد با کيفيت، برندسازي و بازاريابي و همچنين تبليغات و فضاي

نیمتا روزنامه های صبح کشور