کد مطلب : 10304 تاریخ مطلب : 1396/01/29

برگزاري نشست مشترک کميسيون اقتصادي با اتاق اصناف/ تأکيد نمايندگان مجلس بر نقش اصناف در اقتصاد کشور

نشست مشترک اعضاي کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با رئيس و مسئولان اتاق اصناف کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري خانه ملت، نشست مشترک اعضاي کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با رئيس و مسئولان اتاق اصناف کشور امشب (دوشنبه، 28 فروردين ماه) در محل اتاق اصناف برگزار شد.

سيد ناصر موسوي لارگاني نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در اين نشست مشترک با اشاره به نقش صنوف در اقتصاد کشور گفت: با وجود اينکه تعداد صنوف مختلف در کشور بالا است اما به طور نسبي گزارشها حکايت از مشکلات محدود در اين بخش دارد.

نماينده مردم فلاورجان در مجلس شوراي اسلامي افزود: با مبارزه جدي با قاچاق کالا ميتوان زمينه جدي رونق اقتصاد را فراهم کرد و به تأکيدات مقام معظم رهبري در جهت اشتغالزايي و حمايت از توليد دست يافت.

علي اکبر کريمي نماينده مردم اراک در مجلس گفت: اقتصاد کشور با رکود روبرو شده است که بخش عمده اين رکود معطوف به سمت تقاضا است.

کريمي افزود: هرگونه تلاش براي مصرف کالاهاي داخلي در رونق اقتصاد موثر و اصناف در اين رابطه نقش مهمي را ايفا ميکنند البته بايد مسائل مربوط به بيمه، بازنشستگي و بخش درمان کسبههاي کشور حل شود.

آقاپور عليشاهي نماينده مردم شبستر در مجلس شوراي اسلامي گفت: بايد مشکلات توليد حل شود و بخش صادرات با رونق روبرو شود البته در اين رابطه بايد به سليقه مصرفکنندگان و ارتقاء تکنولوژي توجه شود.

عامر کعبي نماينده مردم آبادان در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: هزينه ايجاد شغل در کشور متفاوت است اما با حمايت از اصناف ميتوان در اين بخش اشتغالزايي بيشتري کرد البته بايد در اتاقهاي اصناف شهرستانها نظارت بيشتر شود و در اين رابطه بايد به مسائل اتاق اصناف آبادان رسيدگي شود.

سيد فريد موسوي عضو هيأت رئيسه کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در اين جلسه گفت: از اقدامات اتاق اصناف در خصوص مسائل پلاسکو تشکر ميکنم اما بايد پذيرفت نظام توزيع و لجستيک کشور با آسيبهايي روبرو است.

نماينده مردم تهران در مجلس همچنين افزود: ساختار سنتي در نظام توزيع کشور وجود دارد و اين باعث تحميل هزينههاي زياد به مشتريان است که بايد به اين مسائل رسيدگي شود.

کبيري نماينده مردم خوي در مجلس شوراي اسلامي در اين نشست افزود: با تورم در قوانين مسائل کشور حل نمي شود، بايد با حذف مقررات زائد زمينه تسهيل کسب و کار در کشور فراهم شود و با کمک به بخش خصوصي و تقويت اصناف زمينه اشتغالزايي بيشتر در کشور فراهم شود.

شکري نماينده مردم تالش در مجلس شوراي اسلامي در اين جلسه گفت: بايد به موضوع تشکيل بانک اصناف توجه شود و از خردهفروشي ها در برابر فروشگاههاي بزرگ حمايت شود.

اسماعيلي نماينده مردم نور و محمود آباد در مجلس شوراي اسلامي در اين جلسه گفت: تعامل بيشتر اتاق اصناف با کميسيون اقتصادي مجلس ميتواند در رفع مشکلات موثر باشد البته بايد به نحوي برنامهريزي شود تا اين جلسات به نتيجه عملياتي منتج شود.

حسيني شاهرودي عضو هيأت رئيسه کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در اين نشست گفت: استفاده از فضاي مجازي باعث شده مسائلي براي برخي از صنوف کشور ايجاد شود بنابراين بايد صنوف کشور به استفاده از تکنولوژيهاي جديد توجه کنند و نظارتها در اين رابطه موثرتر شود و نبايد فراموش کرد برخي از شهرک هاي جديد در کشور فاقد فروشگاههاي مناسب هستند.

شريف پور نماينده مردم ماکو در مجلس شوراي اسلامي در اين نشست گفت: اصناف کشور در اقتصاد نقش بزرگتري دارند و اگر از ظرفيتهاي اين بخش به خوبي استفاده شود اشتغالزايي با افزايش روبرو ميِشود و نکته ديگر اينکه بايد به بحث استاد – شاگردي در اصناف توجه شود و بخش خصوصي تقويت شود.

فاضلي رئيس اتاق اصناف در اين جلسه گزارشي به نمايندگان مجلس در خصوص عملکرد اتاق ارائه داد و گفت: اتاق اصناف بر اساس فرمايشات مقام معظم رهبري برنامههايش را در راستاي تقويت توليد و اشتغالزايي تدوين کرده است.

فاضلي همچنين افزود: اصلاح و تقويت قانون نظام صنفي نياز به همراهي کميسيونهاي مجلس به خصوص کميسيون اقتصادي دارد و بايد براي پيشرفت کشور تعامل و همکاري کارشناسي داشت./

نیمتا روزنامه های صبح کشور