کد مطلب : 10309 تاریخ مطلب : 1396/01/30

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس: مجلس آماده اصلاح قانون نظام صنفي است/ لزوم حمايت از اصناف براي ايجاد اشتغال / ضرورت حضور اتاق اصناف در تصميم گيري ها

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: به دليل تاثيرگذاري بالاي اصناف در نظام توليد، توزيع و ايجاد اشتغال، کميسيون اقتصادي مجلس حمايت و پشتيباني بيشتر از اصناف را ضروري مي داند.

رئيس و اعضاي هيات رئيسه کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي دوشنبه شب با حضور در اتاق اصناف در نشستي با رئيس اتاق اصناف ايران و معاونان و مديران اين اتاق ديدار و گفت و گو کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني اتاق اصناف ايران، محمدرضا پور ابراهيمي در اين ديدار با اشاره به جايگاه اتاق اصناف در نظام اقتصادي کشور تصريح کرد : يکي از موضوعات مهم براي مجلس، بخش بازرگاني و اصناف و جايگاه و نقش اصناف آن در حوزه قوانين و مقررات است.

وي ادامه داد: مجلس، اتاق اصناف را نماينده بخش خصوصي مي داند؛ در جايي که اتاق بازرگاني را در نقش کلان و اتاق هاي اصناف و تعاون را ناظر بر ساختار و مالکيت اشتغال مي دانيم.

پورابراهيمي با اشاره به اهميت سه اتاق در تدوين قوانين و مقررات ادامه داد: در بررسي هاي ما با توجه به اينکه اکثريت فعالان کسب و کار در بخش خصوصي در قالب اين سه مجموعه فعال هستند و اين مجموعه ها، نمايندگان بخش خصوصي و غيردولتي را تشکيل مي دهند.

رئيس کمسيون اقتصادي مجلس بر لزوم به روز رساني قانون نظام صنفي کشور تأکيد کرد و افزود: برنامهريزيهاي اقتصاد کشور بايد در مسير اجراي سياستهاي اقتصاد مقاومتي بوده و با توجه به ضرورت ايجاد اشتغال و حمايت از توانمندسازي اصناف، برگزاري جلسات براي حل مشکلات ضروري است.

نماينده مردم کرمان در مجلس شوراي اسلامي با تأکيد بر توانمندسازي اصناف در اقتصاد کشور خواستار ارائه پيشنهادات مشخص از سوي اتاق اصناف ايران شد و تصريح کرد:

لازم است پيشنهادهاي کارشناسي شده اتاق اصناف به کميسيون اقتصادي ارائه شود تا آسيب هاي اصناف مورد بررسي قرار گيرد.

پورابراهيمي داوراني با تاکيد بر ضرورت ارايه پيش نويس به صورت طرح در مجلس افزود: در زمينه اصلاح قانون نظام صنفي، پيشنويس کاملي تهيه شود و مناسب است که به صورت طرح اين موضوع در مجلس مورد بررسي قرار گيرد.

وي اذعان داشت : با توجه به حضور مهم و اساسي و همسطح نقش اصناف و سنگين تر شدن اين گروه در تصميم گيري ها، حضور و نقش اصناف در حوزه هاي مهم و اساسي تصميم گيري ها ضروري است.

وي همچنين تشکيل جلسات مشترک بين نمايندگان مجلس و اتاق هاي اصناف شهرستانها را ضروري دانست و گفت: مسئولان اتاق هاي اصناف شهرستانها بايد در اين ديدارها ، مشکلات نظام صنفي خود را مطرح و ارائه طريق نمايند.

پورابراهيمي افزود: قانون نظام صنفي کشور نياز به بروزرساني و اصلاح دارد و بايد در اين زمينه کار شود.

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: همچنين بايد اصناف در قوانين مرتبط با نصب صندوق هاي مکانيزه فروش ، اصلاح قانون ماليات بر ارزش افزوده و اصلاح قانون نظام صنفي نقش تاثيرگذاري ايفا نمايند.

وي در پايان تاکيد کرد اين کميسيون آمادگي دارد پيشنهادات شما را در خصوص اصلاح قانون نظام صنفي به عنوان کميسيون تخصصي مجلس شوراي اسلامي در حوزه اصناف و در قالب طرح پيشنهادي نمايندگان قانون نظام صنفي در راستاي کارآمدي بيشتر قانون اصلاح کند ./ق/

نیمتا روزنامه های صبح کشور