کد مطلب : 11328 تاریخ مطلب : 1396/02/03

رئيس اتحاديه خبر داد: افول بازار صنعت مسکن در سالهاي اخير

رئيس اتحاديه مشاوران املاک اراک با بيان اينکه بازار مسکن همچنان در رکود به سر مي برد گفت: قراردادهاي خريد و فروش مسکن از سال 92 تا 95 روند نزولي داشته و از 11 هزار به 4 هزار قرارداد در سال رسيده است.

به گزارش ديار آفتاب؛ محمود نوروزي رئيس اتحاديه مشاوران املاک اراک در گفتگو با اراک امروز؛ با اشاره به اينکه در حال حاضر کد رهگيري براي معاملات مسکن در بنگاههاي املاک اجرا مي شود گفت: از اين طريق ميزان معاملاتي که در طول روز انجام مي شود رصد مي شود.

نوروزي با اشاره به اينکه بازار صنعت مسکن رو به افول است اظهار کرد: در سال 91 در شهرستان اراک 11 هزار قرارداد خريد و فروش مسکن ثبت شده است.

وي با بيان اينکه قراردادهاي خريد و فروش مسکن از سال 92 تا 95 روند نزولي داشته است ادامه داد: در سال 92 شش هزار و 500، در سال 93 هفت هزار و 600، در سال 94 هفت هزار و 400 و در سال 95 چهار هزار و 136 قرارداد خريد و فروش مسکن در اراک ثبت شده است.

رئيس اتحاديه مشاوران املاک اراک با اشاره به اينکه رونق بازار مسکن به رشد اقتصادي کشور کمک مي کند ادامه داد: رکود بازار مسکن چندين صنف ديگر(مصالح ساختماني، آهن آلات، شيرآلات و..) که مي تواند در رشد اقتصادي موثر باشند را نيز در رکود فرو مي برد.

وي با بيان اينکه قيمت مسکن در اراک نسبت به سال گذشته تغييري نداشته است بيان کرد: اين موضوع شرايط را براي افراد خريدار فراهم مي کند تا قدرت چانه زني خود را بالا ببرند.

نوروزي به سياست هاي دولت براي رونق بخشيدن به بازار مسکن اشاره کرد و افزود: زماني که نرخ سود تسهيلات قبل از رکود 12 درصد و در شرايط رکود بازار به 18 درصد رسيده است مشخص است که اين موضوع باعث افزايش قيمت تمام شده مي شود و توان رقابت از مشتريان را مي گيرد.

نوروزي خاطرنشان کرد: مردم معاملات حوزه مسکن خود را در دفاتر مشاورين املاکي که داراي پروانه کسب هستند انجام دهند و در پايان معامله کد رهگيري دريافت کنند تا دچار مشکل نشوند.

يک هزار دفتر مشاور املاک در زمينه رهن، اجاره و خريد و فروش ملک در سطح کلانشهر اراک فعاليت دارند.

نیمتا روزنامه های صبح کشور