کد مطلب : 11332 تاریخ مطلب : 1396/02/06

توقف ثبت سفارش واردات پوشاک/ واردکنندگان ملزم به رعايت دستورالعمل ورود پوشاک شدند رئيس اتحاديه پوشاک: توقف ثبت سفارش واردات پوشاک/ واردکنندگان ملزم به رعايت دستورالعمل ورود پوشاک شدند

رئيس اتحاديه پوشاک با اشاره به دستورالعمل صدور گواهي فعاليت نمايندگان و شعب شرکت‌هاي خارجي عرضه کننده پوشاک گفت: از آنجا که هيچ کدام از برندهاي واردکننده پوشاک وارداتي مشمول اين دستورالعمل نمي‌شوند، واردات پوشاک متوقف شده است.

ابوالقاسم شيرازي رئيس اتحاديه پوشاک تهران در گفتوگو با خبرنگار بازرگاني خبرگزاري فارس گفت: ثبت سفارش واردات پوشاک متوقف شده است.

وي با اشاره به دستورالعمل نحوه صدور گواهي فعاليت نمايندگان و شعب شرکتهاي خارجي عرضهکننده پوشاک در ايرانکه در اواسط سال 95 ابلاغ شد، گفت: واردکنندگان پوشاک پيش از اين بايد، درخواست واردات خود را در مرکز توسعه صادرات وزارت صنعت و معدن ثبت ميکردند و سپس مطابق آن ميتوانستند کالاي درخواستي خود را از گمرک ترخيص و به کشور وارد کنند.

شيرازي افزود: مطابق دستورالعمل مذکور کليه واردکنندگان پوشاک بايدبراساس دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت و در راستاي جلوگيري از واردات پوشاک قاچاق، گواهي واردات پوشاک را از مرکز امور اصناف ايران اخذ کنند.

رئيس اتحاديه پوشاک تهران با تأکيد بر اينکه طبق اين دستورالعمل، تنها اشخاص حقوقي (شرکتهاي تجاري) قادر به واردات پوشاک هستند، بيان داشت: در دوسال ابتدايي واردکنندگان و نمايندگان رسمي واردات پوشاک بايد حداقل 20 درصد ارزش ريالي واردات را در داخل توليد کنند که اين موضوع کمک خوبي به توليد و اشتغال ميکند.

شيرازي گفت:واردکنندگان موظفند از توليدي که در داخل کشور با برند ثبت شده انجام ميشود، حداقل 50 درصد را به بازارهاي هدف صادر کنند.

رئيس اتحاديه پوشاک تهران با بيان اينکه مطابق دستورالعمل مذکور هيچ کدام از برندهايي که تاکنون به کشور پوشاک وارد ميکردهاند، مشمول دستورالعمل جديد نميشوند، تصريح کرد: بنابراين ثبت سفارش واردات پوشاک متوقف شده است، تا واردکنندگان خود را مطابق شرايط دستورالعمل تطبيق دهند.

وي افزود: دستورالعمل واردات پوشاک از زمان ابلاغ معلق بود، اما وزير صنعت در اواخر سال 95 کارگروهي براي اجرايي شدن آن تعيين کرد و کارگروه مأموريت يافت، تا موانع اجراي آن را از سر راه بردارد.

شيرازي با بيان اينکه هماکنون ثبت سفارش واردات پوشاک متوقف شده است، گفت: بنابراين پوشاک از گمرکات کشور هم ترخيص نميشود، مگر اينکه پوشاک وارداتي کدگذاري شود و واردکنندگان هم برند حود را در مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت و معدن ثبت کنند و مطابق دستورالعمل واردات پوشاک عمل کنند.

ش

نیمتا روزنامه های صبح کشور