کد مطلب : 12455 تاریخ مطلب : 1396/02/19

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور خبر داد: مبارزه جدي و قاطعانه با فرار مالياتي

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور از مبارزه جدي و قاطعانه اين سازمان با فرار مالياتي خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني اتاق اصناف ايران، سيدکامل تقوي نژاد با بيان اينکه مهمترين برنامه سازمان امور مالياتي کشور مبارزه با فرار مالياتي است، گفت: با اصلاح قانون ماليات هاي مستقيم و همچنين بهره مندي از اطلاعات جامع مالياتي و دسترسي به اطلاعات هويتي، مالي، پولي و عملکردي موديان، گام بزرگي در جهت مقابله با فرار مالياتي در کشور برداشته شده است.

وي خاطرنشان کرد: ايجاد دفتر مبارزه با پولشويي و فرار مالياتي در سازمان امور مالياتي کشور نيز، روند رسيدگي به پرونده هاي کلان فرار مالياتي را تسريع بخشيده است; به گونه اي که تنها در شش ماهه دوم سال 95، با بررسي 77 پرونده مالياتي، سازمان امور مالياتي کشور توانسته است 990 ميليارد تومان ماليات تعيين و وصول نمايد و اين بدان معناست که شناسايي موديان جديد جزو اولويت هاي اساسي سازمان است.

به گزارش رسيده از رسانه مالياتي ايران، تقوي نژاد افزود: همچنين با ايجاد پايگاه اطلاعات موديان مالياتي و تقويت و افزايش سيستم هاي واحديابي مکانيزه، روند مبارزه با فرار مالياتي سرعت يافته و در سال 95 و با تکيه بر اطلاعات اين پايگاه، در حدود 300 هزار مودي مالياتي جديد شناسايي و ماليات حقه از آنان اخذ شده است.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور اظهار داشت: با پيگيري و رصد فعاليت شرکت هاي صوري و غيرواقعي، توانستيم بيش از 3000 شرکت صوري را شناسايي و به موديان معرفي نماييم.

وي همچنين از وصول 3300 ميليارد تومان ماليات از محل کشف و شناسايي تراکنش هاي مشکوک بانکي در سال گذشته خبر داد و گفت: با بررسي به عمل آمده، فرار مالياتي اين افراد شناسايي و براي آنان برگ تشخيص صادر شد.

نیمتا روزنامه های صبح کشور