کد مطلب : 15540 تاریخ مطلب : 1396/03/09

مديرعامل انجمن حمايت از مصرف کنندگان : فروش جعبه از سوي قنادان و شيريني فروشان ممنوع شد/ مردم تخلفات خالص فروشي را گزارش کنند

مديرعامل انجمن حمايت از مصرف کنندگان با اشاره به ابلاغ افزايش نرخ زولبيا و باميه براي سال 96، گفت: خالص فروشي و کسر وزن جعبه بايد از سوي واحدهاي صنفي مربوطه رعايت شود.

مسيح انصاري» در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي ايرنا، با اشاره به تصويب خالص فروشي کالا» در 25 اسفندماه سال گذشته، افزود: اين مصوبه در روزهاي آغازين امسال ابلاغ شد، اما اجرايي نمي شد. اين مقام مسوول با اشاره به تاکيد انجمن حمايت از مصرف کنندگان بر اجراي اين مصوبه در جلسه روز شنبه گذشته در استانداري تهران با حضور مسوولان اتحاديه هاي قنادان، ميوه فروشان و … ، بيان داشت: با وجود پذيرفتن موضوع و قول مساعد براي اجرايي کردن آن، اما در عمل موارد متعددي از فروش جعبه هاي شيريني، زولبيا، باميه، ميوه و … گزارش شد.
وي تصريح کرد: قرار دادن اين کالاها و محصولات در جعبه، بخشي از خدمات اين اصناف و وظيفه آنهاست و اينکه آنها را به نرخ شيريني، ميوه و … محاسبه مي کنند، اجحافي در حق مصرف کنندگان است.
انصاري خاطرنشان کرد: با تلاش هاي سازمان تعزيرات حکومتي استان تهران در پيگيري درخواست انجمن حمايت از مصرف کنندگان مبني بر اجراي مصوبه خالص فروشي کالا بويژه در قنادي ها، روز گذشته (يکشنبه) طي نامه اي از سوي علي فاضلي» رئيس اصناف کشور به اتحاديه هاي صنف دارندگان قنادي، شيريني فروشي و کافه قنادي تهران مبني بر افزايش نرخ زولبيا و باميه براي سال 96، درخصوص خالص فروشي و کسر وزن جعبه به اين واحدهاي صنفي نيز اطلاع رساني شد.

نیمتا روزنامه های صبح کشور