کد مطلب : 15552 تاریخ مطلب : 1396/03/13

يک مقام مسوول: عرضه گوشت بره با قيمت تنظيم بازار آغاز شد

رييس شوراي تامين کنندگان دام زنده کشور از آغاز توزيع گوشت گرم بره با قيمت 290 هزار ريال ( 29 هزار تومان) به ازاي هرکيلو گرم، از روز جمعه خبر داد که مقرر است با قيمت 315 هزار ريال (31 هزار و 500 تومان) در کل کشور به دست مصرف کننده نهايي برسد.

منصور پوريان» در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود: بازار گوشت کشور در روزهاي گذشته تحت تاثير گراني هاي اين ماده پروتئيني قرار داشت و از امروز توزيع لاشه بره وارداتي گرم با قيمت مصوب مزبور در کشور توزيع مي شود.

به گفته اين مقام مسوول، گوشت هاي وارداتي از کشورهاي ارمنستان، گرجستان، قرقيزستان، قزاقستان و استراليا تامين شده اند و قرار است گوشت منجمد گوساله نيز از نيوزلند وارد کشور شود.

وي افزود: قيمت هاي مزبور از سوي سازمان تعزيرات حکومتي تعيين شده و خاطرنشان کرد: پيش از اين نيز اين گوشت ها وارد کشور و در بازار عرضه شد، اما به صورت سازمان يافته نبود.

پوريان اضافه کرد: تمامي بازارهاي وارداتي اين گوشت ها بطور مستقيم تحت نظر شرکت پشتيباني امور دام و سازمان تعزيرات حکومتي قرار دارند و از توزيع آنها در شرکت هاي بسته بندي گوشت جلوگيري مي شود.

به گفته وي، عرضه نخستين محموله لاشه ها از ساعت 10 و 30 دقيقه صبح امروز در تهران آغاز، و در مجموع 2 هزار و 500 لاشه در تهران توزيع شد که روزهاي آينده به 6 تا هفت هزار لاشه در روز افزايش خواهد يافت.

رييس شوراي تامين کنندگان دام زنده کشور گفت: گوشت گوساله منجمد نيز با قيمت هر کيلو گرم 180 هزار ريال ( 18 هزار تومان) به دست مصرف کننده نهايي خواهد رسيد و در هر يک از اين موارد چنانچه از قيمت مصوب توسط توزيع کنندگان، تخلف صورت گيرد، به شدت برخورد خواهد شد.

وي تصريح کرد: اقدام به عمل آمده، موجب مهار کامل گراني گوشت در کشور خواهد شد و با روندي تعادلي به زودي بازهم کاهش قيمت ها را مشاهده خواهيم کرد.

پوريان يادآورشد : گوشت ها در گذشته به دست دلالان مي رسيد و در نهايت با قيمت هر کيلوگرم 36 تا 37 هزار تومان به دست مصرف کنندگان مي رسيد.

وي اظهار داشت: براساس وضعيت پيش آمده در بازار، دامداران که دام خود را معمولا با چند دست واسطه روانه بازار مي ساختند، از فروش دام هاي خود با هدف افزايش قيمت ها خودداري کرده، اما با واردات انجام شده، قصد داريم قيمت دام را در درب کشتارگاه به ميزان هر کيلو گرم 13 هزار و 500 تومان تثبيت کنيم.

به گزارش ايرنا، پيشتر اين مقام مسوول اعلام کرده بود، ماه هاي گذشته به دليل گراني قيمت گوشت قرمز و کاهش قدرت خريد مردم تقاضا تا اندازه اي افت کرده که بروز بيماري تب کريمه کنگو موجب کاهش بيشتر تقاضا شده است.

وي گفته بود، با وجود اين، قيمت گوشت قرمز در بازار مصرف کم نشده و همچنان بالاست و دولت براي تنظيم بازار اين محصول ناچار به واردات گوشت گرم و منجمد شده است.

ساليانه 840 هزار تن گوشت قرمز در کشور توليد و 100 هزارتن گوشت قرمز نيز وارد مي شود.

نیمتا روزنامه های صبح کشور