کد مطلب : 15556 تاریخ مطلب : 1396/03/13

احتمال اجراي رجيستري موبايل از اول تيرماه معاون وزير صنعت، معدن و تجارت خبر داد: احتمال اجراي رجيستري موبايل از اول تيرماه

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از احتمال اجرايي شدن طرح رجيستري تلفن‌هاي همراه از اول تيرماه خبر داده است.

به گزارش ايلنا، يدالله صادقي، معاون وزير صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکيد بر اهميت اجراي اين طرح در کاهش قاچاق موبايل، گفت: اجراي طرح رجيستري تلفن همراه داراي دو بخش است که يکي از اين بخشها به قواعد تجاري و ديگري به زيرساختهاي فني مربوط ميشود.

وي گفت: در حوزه قوانين و قواعد تجاري ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت اقداماتي را در دستور کار قرار دادهايم، اما در بخش زيرساختهاي فني موضوع در اختيار وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات قرار دارد تا با استفاده از دستگاههاي خاص شرايطي ايجاد شود که امکان رجيستري تمام تلفنهاي همراه وجود داشته باشد و در عين حال در موارد مبادله تلفن همراه و خريد و فروش آن، فرد با مشکلي مواجه نشود.

صادقي با تاکيد بر اين که در اجراي اين طرح دچار نشدن مردم به مشکل از اهميت ويژهاي برخوردار است، خاطر نشان کرد: برهمين اساس طي ماههاي گذشته وزارت ارتباطات با جذب پيمانکاران مختلف در حال انجام اين بخش است.

معاون امور اقتصادي و بازرگاني وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: طبق اطلاعاتي که از سوي ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا به دست ما رسيده، ظاهرا امور مربوط به اين بخش در حال انجام است و به احتمال زياد تا پايان خردادماه اين طرح اجرايي ميشود.

گفتني است که تا پيش از اين، سخنگوي ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز در آخرين روزهاي سال 1395 از اجرايي شدن طرح رجيستري تلفن هاي همراه تا تير ماه 1396 خبر داده بود. همچنين محمود واعظي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز در آخرين اظهار نظرهاي خود در اين زمينه گفت: با وزارت صنايع و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هماهنگ کرديم و اميدواريم اين فرآيند تا تير ماه اجرايي شود.

وي البته اين نکته را هم يادآور شده بود که مرحله پايلوت رجيستري انجام شده و دستگاههاي ذي ربط خريداري شده و بدين ترتيب مسائل سخت افزاري حل شده اما در بعد نرم افزاري هنوز مشکلاتي وجود دارد که اميدواريم تا تير ماه 1396 به نتيجه برسد.

نیمتا روزنامه های صبح کشور