کد مطلب : 15588 تاریخ مطلب : 1396/03/21

معاون سازمان صنايع کوچک در گفت و گو با ايرنا: بخشنامه اعطاي تسهيلات به بيش از 10 هزار واحد توليدي و صنعتي ابلاغ شد

معاون برنامه‌ريزي و امور اقتصادي سازمان صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي ايران گفت: بخشنامه اعطاي تسهيلات به بيش از 10 هزار واحد توليدي و صنعتي در سال 96 از سوي وزير صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد.

فرشاد مقيمي» امروز در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار اقتصادي ايرنا با اشاره به طرح ها و پروژه هاي اقتصاد مقاومتي اين سازمان افزود: سال گذشته خروج از رکود 10 هزار واحد صنعتي و توليدي با اعطاي تسهيلات پيشنهاد شده بود که در نهايت با رقم هفت هزار و 500 واحد موافقت شد.

وي گفت: به اين منظور پارسال بيش از 160 هزار ميليارد ريال تسهيلات براي راه اندازي يا افزايش ظرفيت بنگاه ها يا طرح هاي در دست ساخت که به مرحله بهره برداري نزديک شده بودند، در نظر گرفته شد.

مقيمي تصريح کرد: در نهايت مطابق آمارهاي موجود، 240 هزار ميليارد ريال به بيش از 16 هزار واحد صنعتي در سال 95 اعطا شد که بسيار بيشتر از ارقام پيش بيني شده بود.

وي بيان داشت: سال گذشته و با تسهيلات اعطايي، 2 هزار و 411 طرح جديد در داخل شهرکها و نواحي صنعتي به بهره برداري رسيد که در مقايسه با سال 94 از نظر تعدادي 10 درصد و از نظر اشتغال 20 درصد رشد را به ثبت رسانيد.

اين مقام مسوول ادامه داد: با توجه به نامگذاري سال 96 به اقتصاد مقاومتي؛ توليد و اشتغال»، امسال نيز با در نظر گرفتن ظرفيت هاي تامين منابع مالي و ظرفيت هاي موجود صنعتي کشور براي راه اندازي، اعطاي تسهيلات به 10 هزار طرح و واحد صنعتي هدفگذاري شد.

وي با تاکيد براينکه اين تسهيلات عمدتا به واحدهايي که بازارهاي داخلي وخارجي داشته اند و به رشد توليد واشتغال کمک مي نمايند، پرداخت مي شود، تصريح کرد: در خصوص طرح هاي صنعتي نيزتسهيلات به آندسته از طرح هايي که با کمک اندکي راه اندازي وبه چرخه توليد وارد مي شوند ، اعطا مي شود که براساس پيش بيني هاي صورت گرفته حدود 200 هزار ميليارد ريال برآوردشده است.

معاون برنامهريزي سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي ايران با اشاره به برگزاري جلسه هاي ستاد اقتصاد مقاومتي به رياست معاون اول رئيس جمهوري خاطرنشان کرد: در اين زمينه بخشنامه مربوطه توسط وزير صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است.

** بهره برداري از 200 طرح جديد صنعتي
وي در ادامه با اشاره به بهره برداري از 200 طرح جديد صنعتي در داخل شهرک هاي صنعتي در 2ماه نخست امسال که بخشي از آن ها در ماه هاي آخر سال تسهيلات دريافت کرده اند ،تصريح کرد: عمده اين طرح ها در زمينه هاي صنايع غذايي، کاني هاي غيرفلزي، شيميايي و فلزي بوده که بخشي از آنها بهمن واسفند ماه پارسال از تسهيلات ياد شده استفاده کرده بودند.

به گفته مقيمي، حضور سرمايه گذاران در 2 ماه نخست امسال با وجود جو انتخاباتي و تعطيلات نوروز در همسنجي با پارسال رشد 47 درصدي نشان مي دهد که نويدبخش سالي خوب در حوزه سرمايه گذاري صنعتي است.

به گزارش ايرنا، پيشتر محمدرضا نعمت زاده» وزير صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود، دولت يازدهم خط توليد پنج هزار و 500 واحد توليدي از ميان 12 هزا رو 200 واحد صنعتي متوقف شده را دوباره احيا و راه اندازي کرد.

نیمتا روزنامه های صبح کشور