کد مطلب : 15589 تاریخ مطلب : 1396/03/21

ابطال مجوز 222 صرافي غيرمجاز/اقامه دعوي عليه صرافان غيرقانوني

معاون نظارتي بانک مرکزي با تاکيد بر ضرورت اطلاع از صرافي‌هاي مجاز براي انجام معاملات ارزي از سوي مردم گفت: مجوز 222 صرافي به دليل تخلف باطل شد.

فرشاد حيدري در گفتگو با مهر از تشديد نظارت بر عملکرد صرافيها با توجه به رونق معاملات ارزي خبر داد و گفت: مردم با توجه به اطلاعيههاي بانک مرکزي و اعلام اسامي صرافيهاي مجاز، اقدام به انجام معاملات ارزي خود نمايند؛ اين در حالي است که بانک مرکزي نظارتهاي خود بر صرافيها را تشديد کرده و با همکاري دستگاههاي نظارتي انتظامي، کار ساماندهي را پيش خواهد برد.

معاون نظارتي بانک مرکزي افزود: طي سالهاي گذشته، بانک مرکزي همواره تلاش کرده تا فعاليت شبکه صرافي کشور را رصد کند و بر همين اساس، نظارتهاي اين نهاد نظارتي به طور مستمر انجام ميشود؛ در اين ميان طي سالهاي گذشته، تا امروز بالغ بر 920 مجوز براي صرافيها صادر شده است، اما نظارت تنها در اين مرحله ختم نميشود؛ بلکه در مراحل کاري صرافيها هم، نظارت ادامه مييابد به همين دليل تاکنون مجوز 222 صرافي به دليل تخلف باطل شده است.

وي از همکاري با نيروي انتظامي براي پلمپ 425 صرافي خبر داد و خاطرنشان کرد: اسامي اين صرافيها به نيروي انتظامي ارايه شده و بر اين اساس، ممکن است تا زمان اقدام از سوي نيروي انتظامي، اين صرافيها مشغول به کار باشند، بنابراين از مردم درخواست ميشود که حتما قبل از هر گونه تبادلات ارزي، اسامي صرافيهاي مجاز را از روي سايت بانک مرکزي چک کنند.

به گفته حيدري، اگر برخي صرافيها قابليت تطبيق و صدور مجوز را داشته باشند، حتما فرآيند کاري آنها سپري ميشود؛ در غير اين صورت نسبت به پلمپ آنها، از سوي نيروي انتظامي اقدام خواهد شد؛ ضمن اينکه در مرجع قضايي هم بر عليه موسسات غيرمجاز و صرافيها، اقامه دعوا خواهد شد.

نیمتا روزنامه های صبح کشور