کد مطلب : 15593 تاریخ مطلب : 1396/03/22

صاحبان مشاغل خودرو تکليفي به ارائه اظهار نامه مالياتي ندارند صاحبان مشاغل خودرو تکليفي به ارائه اظهار نامه مالياتي ندارند

معاون ماليات‌هاي مستقيم سازمان امور مالياتي کشور، از تعيين ماليات مقطوع براي عملکرد سال 1395 صاحبان مشاغل خودرو خبر داد.

نادر جنتي در مصاحبه اختصاصي با خبرگزاري صدا و سيما گفت:اين دسته از مؤديان در صورت بهره مندي از دستورالعمل تبصره ماده 100 قانون مالياتهاي مستقيم و پرداخت ماليات مقطوع، تکليفي به ارائه اظهارنامه مالياتي ندارند.

وي با اشاره به صدور دستورالعمل اجراي تبصره ماده 100 قانون مالياتهاي مستقيم از سوي رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور و ابلاغ آن به ادارات کل امور مالياتي سراسر کشور عنوان کرد: مالکان مشاغل خودرويي از جمله صاحبان وسايل نقليه مسافري، باري، ماشين آلات راه سازي و صنعتي، مطابق جداول تنظيم شده و با رعايت گروه بندي استانها مکلف به پرداخت ماليات مقطوع تعيين شده تا پايان خرداد 1396 هستند.

وي افزود: صاحبان مشاغل ياد شده که ميخواهند از اين دستورالعمل بهرهمند شوند تکليفي جهت تسليم اظهار نامه مالياتي و اسناد و مدارک موضوع آيين نامه ماده 95 قانون مالياتهاي مستقيم براي عملکرد سال 1395 ندارند و بايد ماليات مقطوع را تا پايان خرداد سال 1396 پرداخت کنند.

وي افزود: در غير اين صورت صاحبان مشاغل مذکور که خواستار بهره مندي از اين دستورالعمل و پرداخت ماليات مقطوع نيستند جهت بهره مندي از معافيت مالياتي سالانه و جريمه نشدن، ملزم به ارائه اظهار نامه مالياتي تا پايان خرداد هستند.

وي تصريح کرد: ماليات عملکرد سال 1395 صاحبان مشاغل خودرويي موضوع اين دستورالعمل با توجه به امکانات و شاخصهاي مؤثر و به لحاظ وضع اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و نيز شرايط جوي و تقسيم بندي استانهاي کشور به پنج گروه، با اعمال ضرايب جدول گروه بندي استان ها، به صورت مقطوع تعيين شده است.

معاون مالياتهاي مستقيم سازمان امور مالياتي کشور با بيان اينکه مؤدياني که در سال 1395 به صورت کامل فعاليت نداشته اند، ماليات آنها بر اساس مدت کارکرد، قطعي ميشود، گفت: ماليات صاحبان ساير وسايط نقليه که در جداول تعيين شده قيد نشده است، بايد نسبت به تسليم اظهارنامه مالياتي و پرداخت ماليات متعلق تا 31 خرداد اقدام کنند.

نیمتا روزنامه های صبح کشور