کد مطلب : 15639 تاریخ مطلب : 1396/03/31

پرداخت تسهيلات رونق توليد به اصناف/احياي فرهنگ استاد شاگردي در اصناف

رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي گفت: از ماه آينده اصناف متقاضي دريافت تسهيلات رونق توليد مي توانند در سايت بهينياب ثبت نام و از اين تسهيلات بهره مند شوند

جمشيد زند رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي در جمع خبرنگاران با اشاره به روز اصناف و نقش بيبديل اصناف در برهههاي مختلف تاريخ کشور گفت: اين تشکل مردمي در همه ادوار نقش موثر و تاثيرگذاري در کشور داشته و دارد.

زند اصناف را بازوان توانمند دولت دانست و اظهار کرد: اين قشر در شتاب بخشيدن به اقتصاد کشور در طول تاريخ نقش اساسي داشته است.

وي گفت: در سطح استان مرکزي 210اتحاديه صنفي با 60 هزار واحد صنفي وجود دارد که از اين تعداد41 اتحاديه و 30 هزار واحد صنفي در اراک مشغول فعاليت هستند.

زند با اشاره به اينکه در استان به ازاي هر 30 نفر يک واحد صنفي فعاليت دارد، اظهار کرد: در کشور به ازاي هر 22.2 نفر يک واحد صنفي فعاليت دارد. بيشتاري واحد صنفي به ازاي هر نفر در کشور متعلق به استان مازندران و کمترين مربوط به استان سيستان و بلوچستان است.

پرداخت تسهيلات رونق توليد به اصناف

رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي گفت: از ماه آينده فعاليت سامانه بهينياب براي نامنويسي متقاضيان دريافت تسهيلات رونق توليد از سر گرفته ميشود و اصناف متقاضي نيز ميتوانند از اين تسهيلات بهرهمند شوند.

وي با بيان اينکه اصناف با کمترين ميزان تسهيلات ميتوانند اشتغال ايجاد کنند، ادامه داد: اين تسهيلات بيشتر در مناطق روستايي و به صنوف مختلف پرداخت خواهد شد و اميدواريم با پرداخت اين ميزان تسهيلات شاهد ايجاد فرصتهاي شغلي بيشتري در جامعه و کاهش معضل بيکاري باشيم.

زند با اشاره به اينکه اصناف جامعه بزرگي در سطح کشور است، بيان کرد: مشکل در سيستم توزيع، يکي از مشکلات عمده اصناف است و ريشه بسياري از گرانيها و بيعدالتيها و عدم ثبت قيمتها به سيستم توزيع کالا و خدمات باز ميگردد.

رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي اظهار کرد: سيستم جامع توزيع کالا و خدمات در سطح کشور ميتواند بسياري از مشکلات اصناف را در جامعه کاهش دهد.

وي وجود قاچاق کالا را يکي ديگر از مشکلات اصناف عنوان کرد و گفت: حتي رهبر معظم انقلاب نيز چندين بار خواستار برخورد جدي مسئولين با اين پديده شوم شدهاند. اصناف هم در اين زمينه از خريد و فروش کالاي قاچاق خودداري کرده و دولت هم بايد با برنامهريزي در مبادي ورودي و با قاچاق چيان عمده برخورد کند.

رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي با اشاره به اينکه بسياري از صنوف در سطح جامعه رو به فراموشي و تعطيلي هستند، گفت: براي ايجاد اشتغال نيازمند احياي فرهنگ استاد شاگردي در اصناف هستيم. با احياي اين فرهنگ ميتوان اشتغالهاي بسياري را در سطح جامعه ايجاد کرد بدون اينکه بخواهيم هزينههاي را به دولت تحميل کنيم.

نیمتا روزنامه های صبح کشور