کد مطلب : 15655 تاریخ مطلب : 1396/04/08

ماليات علي‌الراس حذف شد

رييس کل سازمان امور مالياتي با اعلام صدور و ابلاغ 1.2 ميليون برگه مالياتي بدون دخالت ماموران، گفت: دوره رسيدگي پرونده‌هاي مالياتي از 500 روز به 200 روز کاهش يافت.

به گزارش اصناف مرکزي سيدکامل تقوي نژاد با تاکيد بر اينکه حمايت از توليد سرلوحه اقدامات سازمان مالياتي است، در نشست شوراي هم انديشي دولت و بخش خصوصي استان زنجان گفت: حمايت از توليد سرلوحه اقدامات سازمان است و استفاده از تسهيلات و مشوق هاي قانوني در ايجاد رونق اقتصادي، مورد توجه جدي ما است.

رييس کل سازمان امور مالياتي کشور با تاکيد بر اينکه مهمترين سياست سازمان، تعامل با موديان مالياتي است، افزود: در حال حاضر، مبارزه با فرار مالياتي و افزايش عدالت مالياتي در اولويت برنامه هاي نظام مالياتي قرار دارد و رشد ماليات ها نيز از محل بسط منابع جديد، گسترش چتر مالياتي و شناسايي موديان جديد تامين خواهد شد.

تقوي نژاد، با بيان اينکه دريافت ماليات بايد عادلانه و منصفانه باشد، تصريح کرد: سازمان امورمالياتي به هيچ عنوان بنا ندارد تا با بي عدالتي و فشار بر موديان موجود يا افزايش نرخ ماليات ها، رشد درآمدهاي مالياتي را جبران کند.

وي اظهارداشت: تعامل با موديان و اعتماد به مردم در دستور کار ما است و توافق سال گذشته سازمان با اصناف کشور به خوبي نشان داد که هر جا به مردم اعتماد کرده ايم، پاسخ مناسبي گرفته ايم و مردم متقابلا به ما اعتماد کرده اند.

رييس کل سازمان امور مالياتي کشور خاطرنشان کرد: بر مبناي توافق سال گذشته و براساس خوداظهاري موديان مالياتي، بدون دخالت مامورين مالياتي تعداد بالغ بر يک ميليون و 200 هزار فقره برگ قطعي ماليات رسيدگي، صادر و ابلاغ شد.

وي در ادامه به اقدامات مهم سازمان امور مالياتي کشور در مبارزه با فرار مالياتي اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، با بررسي اطلاعات هويتي، عملکردي و دارايي موديان مالياتي و همچنين بهره گيري از سامانه معاملات موديان، اقدامات موثري در جهت شناسايي و تشکيل پرونده براي موديان جديد مالياتي صورت گرفته است.

تقوي نژاد افزود: با ايجاد پايگاه اطلاعات موديان مالياتي و تقويت و افزايش سيستم هاي واحديابي مکانيزه، روند مبارزه با فرار مالياتي سرعت يافته و در سال 95 و با تکيه بر اطلاعات اين پايگاه، در حدود 300 هزار مودي مالياتي جديد شناسايي و ماليات حقه از آنان اخذ شده است.

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به ايجاد دفتر مبارزه با پولشويي و فرار مالياتي در سازمان امور مالياتي کشور خاطر نشان کرد: با رصد و بررسي تراکنش هاي سنگين و مشکوک بانکي، در سال گذشته حدود 3300 ميليارد تومان از محل کشف و شناسايي تراکنش هاي مشکوک بانکي ماليات وصول شده است.

وي با بيان اينکه موديان مالياتي شريک ما در تامين درآمدهاي مالياتي هستند، خاطرنشان کرد: بايد با مردم با انصاف و عدالت برخورد کنيم و تنها در اين صورت است که ماليات با رضايت مردم و عادلانه اخذ خواهد شد.

تقوي نژاد در ادامه به اقدامات متعدد سازمان امور مالياتي کشور در راستاي خدمت رساني هرچه مطلوبتر به موديان اشاره کرد و گفت: کاهش زمان رسيدگي به پرونده ها در هيات هاي حل اختلاف مالياتي از 500 روز (در سال 94) به حدود 200 روز (در سال 95) و همچنين تسريع در رسيدگي ها در شوراي عالي مالياتي با اولويت پرونده هاي بزرگ از جمله اين اقدامات اثربخش است.

وي همچنين استرداد ماليات و عوارض ارزش افزوده صادرکنندگان از محل منابع متمرکز به منظور تسريع در امر صادرات و استرداد صادرکنندگان و کمک به بهبود تراز تجاري کشور را از ديگر اقدامات مهم سازمان براي خدمت رساني به موديان مالياتي قلمداد کرد و گفت: در سال 1395، بالغ بر 1300 ميليون تومان ماليات و عوارض ارزش افزوده به صادرکنندگان مسترد شده است.

رييس کل سازمان امور مالياتي کشور در بخشي از سخنان خود به تسهيلات و مشوق هاي قانوني در جهت حمايت از توليد و بهبود فضاي کسب و کار اشاره کرد و گفت: ماده 132 اصلاحيه قانون ماليات هاي مستقيم، مشوق هاي خوبي را براي فعالان بخش توليد و صادرات و همچنين اشتغال، سرمايه گذاري و گردشگري در نظر گرفته است.

تقوي نژاد با اشاره به تفويض اختيار بخشودگي جرايم قابل بخشش مالياتي به مديران کل و روساي امور مالياتي در سراسر کشور، خواستار استفاده موثر مسئولان مالياتي استان از اين تسهيلات شد و عنوان داشت: تقسيط پلکاني بدهي مالياتي واحدهاي توليدي کوچک و متوسط و همچنين تقسيط ماليات عملکرد سال 95 از جمله مواردي است که موجبات تکريم و رضايت موديان را فراهم خواهد کرد.

وي از حذف شيوه علي الرأس از نظام مالياتي به منظور جلوگيري از اعمال سليقه ماموران مالياتي خبر داد و گفت: با اجراي نظام ماليات الکترونيک، مجموعه متعددي از خدمات الکترونيکي به موديان ارايه و بسياري از فرايندهاي مالياتي تسهيل خواهد شد.

منبع:تسنيم

نیمتا روزنامه های صبح کشور