کد مطلب : 15730 تاریخ مطلب : 1396/04/14

ضرورت رونق توليد و ايجاد شغل براي اقتصاد کشور/تجديد نظر در اعمال ماليات بر ارزش افزوده

نماينده اتاق اصناف ايران در استان تهران، شهرستان ملارد گفت: ايجاد اشتغال و رونق توليد براي پويايي اقتصاد کشور ضروري است و بايد اين مساله در اولويت برنامه هاي مسئولان کشور باشد

سيدطاهر حسن زاده در گفت وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني اتاق اصناف ايران رونق توليد و اشتغال را کليد مشکلات اقتصادي کشور در شرايط کنوني توصيف کرد و افزود: فعاليتهاي دولت در رفع مشکلات و عبور از موانع توسعه کشور تا حدودي خوب بوده اما کامل نيست و بايد تلاش بيشتري براي رونق توليد و توسعه اقتصادي کشور صورت بگيرد.

وي با بيان اينکه اکنون نسبت به سال هاي گذشته شاهد رشد شاخص هاي اقتصادي هستيم، تصريح کرد: افزايش شاخص هاي اقتصادي کشور نياز به همکاري همه دستگاهها دارد و دولت بايد صنايع کشور را چه کوچک و چه بزرگ را حمايت کند تا به خودکفايي اقتصادي برسيم .

حسن زاده اظهار کرد: فرهنگ استفاده از توليدات داخلي در کشور نيز موضوع مهمي است که بايد براي آن برنامه ريزي کرد ومردم را نسبت به خريد کالاي با کيفيت ايراني ترغيب کرد.

وي با بيان اينکه بايد تجديد نظر در قانون ماليات بر ارزش افزوده صورت بگيرد، اظهار کرد: اصناف مخالف پرداخت ماليات نيستند اما در حال حاضر قانون ماليات بر ارزش افزوده با اشکالات زيادي همراه است که هم به ضرر توليد کننده است و هم به ضرر مصرف کننده به خصوص در صنف طلا فروشان که نياز به بررسي و اصلاح دارد.

حسن زاده با تاکيد بر اينکه از اتاق اصناف ايران خواستار رسيدگي به مساله اصلاح قانون ماليات بر ارزش افزوده هستيم، افزود: در چند سال گذشته با وجود اينکه سازمان امور مالياتي خود نيز واقف است که اشکالات زيادي در اين قانون وجود دارد، هنوز اين قانون اصلاح نشده است هر چند که در دستور کار مجلس قرار گرفته و اميدواريم اين بار قانون را با مسايل کارشناسي شده تصويب کنند و اين مشکل را مرتفع سازند./ع

نیمتا روزنامه های صبح کشور