کد مطلب : 15745 تاریخ مطلب : 1396/04/20

رئيس اتحاديه پوشاک اراک مطرح کرد ضرورت برندسازي در پوشاک اسلامي/ واردات يکي از معضلات حوزه پوشاک غير اسلامي در بازار

رئيس اتحاديه صنف توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک اراک، با اشاره به اينکه ايران اسلامي سابقه فراواني در عرضه پوشاک اسلامي دارد بر ضرورت برندسازي در اين زمينه تاکيد کرد.

جعفر مددي رئيس اتحاديه صنف توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک اراک، در گفتگو با خبرنگار اراک امروز؛ با اشاره به اينکه اکثر واحدهاي صنفي پوشاک در شهرستان اراک همکاري لازم را با اتحاديه در عرضه پوشاک اسلامي دارند گفت: اکثر واحدهاي صنفي پوشاک در شهرستان اراک پوشاک اسلامي عرضه مي کنند.

مددي اظهار کرد: در سطح شهرستان واحدهايي هستند که صرفا کالا و پوشاک ايراني اسلامي عرضه مي کنند که اين واحدها در خيابان هاي فاطمي، پاساژ طبائيان اراک و … هستند.

وي ادامه داد: همچنين همزمان با هفته حجاب و عفاف چهارمين جشنواره استاني و پنجاهمين جشنواره کشوري مد و لباس ايراني اسلامي، در فرهنگسراي آيينه اراک آغاز به کار کرده است و تا 22 تيرماه هر روز از ساعت 16 الي 21 در فرهنگسراي آيينه براي بازديد عموم داير است.

رئيس اتحاديه صنف توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک اراک،بيان کرد: برگزاري نمايشگاههاي مد و لباس اسلامي مي تواند در ترويج فرهنگ استفاده از پوشاک اسلامي موثر باشد.

ضرورت برندسازي در پوشاک اسلامي

مددي با اشاره به اينکه ايران اسلامي سابقه فراواني در عرضه پوشاک اسلامي دارد بر ضرورت برندسازي در پوشاک اسلامي تاکيد کرد.

وي ادامه داد: برندسازي، حمايت از توليد ايراني و اسلامي و طرحهاي متناسب با فرهنگ اسلامي در واحدهاي توليدي پوشاک در ترويج فرهنگ عفاف و حجاب اسلامي موثر است.

واردات يکي از معضلات حوزه پوشاک غير اسلامي در بازار

رئيس اتحاديه صنف توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک اراک، واردات را يکي از معضلات حوزه پوشاک غير اسلامي عنوان کرد و افزود: حمايت نکردن از توليد پوشاک اسلامي ايراني زمينه را براي ورود پوشاک خارجي با طرح هاي نامناسب و متضاد با فرهنگ اسلامي فراهم مي کند و اين اقدام يکي از راههاي نفوذ فرهنگي دشمنان به کشور است.

اجراي طرح نظارت و بازرسي از واحدهاي پوشاک

مددي با اشاره به اينکه طرح نظارت و بازرسي از واحدهاي پوشاک مرتبط در سطح شهرستان اراک برگزار مي شود ادامه داد: در اين طرح برخوردهاي لازم با واحدهاي عرضه کنند پوشاک نامناسب انجام مي شود.

وي ادامه داد: در بازرسي هايي که امسال صورت گرفته است به چند واحد متخلف عرضه پوشاک تذکر کتبي داده و تعهد گرفته ايم.

رئيس اتحاديه صنف توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک اراک اضافه کرد: همچنين سال گذشته طرح برخورد ضربتي با واحدهاي عرضه کننده پوشاک پشت نويسي شده در اراک اجرا شد و ظرف يک هفته حدود500 مورد اخطار به واحدهاي صنفي پوشاک در اراک صادر شده است، در حال حاضر اين گونه البسه در اراک به فروش نمي رسد.

تمرکز نظارت بر عرضه پوشاک در تهران

مددي با بيان اينکه اکثر پوشاکي که در واحدهاي صنفي اراک به فروش مي رسد از تهران تهيه مي شود اظهار کرد: لازم است نظارت و بازرسي در سطح مرکز بيشتر صورت بگيرد تا کمتر اين پوشاک در سطح کل کشور توزيع شود.

وي ادامه داد: اين اتحاديه صنفي در راستاي اجراي طرح هاي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه ،آمادگي کامل جهت هر گونه کمک و همکاري با متقاضيان تاسيس و راه اندازي واحد صنفي پوشاک در زمينه ارائه البسه اسلامي دارد.

اتحاديه صنف توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک اراک با بيش از يک هزار و 200 عضو لباس فروش و توليدکننده لباس و پوشاک به صورت عمده و خرده فروش فعاليت دارد.

انتهاي پيام/

نیمتا روزنامه های صبح کشور