کد مطلب : 15754 تاریخ مطلب : 1396/04/24

فاضلي : اصناف امسال 2.8 ميليون اظهارنامه مالياتي ارائه کردند

رئيس اتاق اصناف ايران اعلام کرد: در سال جاري حدود 2 ميليون و 800 هزار اظهارنامه مالياتي در حوزه اصناف ارائه شد ضمن اينکه بخش زيادي از صنوف ماليات خود را پرداخت کردند. به گزارش پايگاه اطلاع رساني اتاق اصناف ايران، علي فاضلي...

رئيس اتاق اصناف ايران اعلام کرد: در سال جاري حدود 2 ميليون و 800 هزار اظهارنامه مالياتي در حوزه اصناف ارائه شد ضمن اينکه بخش زيادي از صنوف ماليات خود را پرداخت کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني اتاق اصناف ايران، علي فاضلي در گفت و گوي زنده با شبکه خبر با اشاره به تعامل اتاق اصناف با سازمان مالياتي افزود: تعداد اظهارنامه هاي ارائه شده توسط اصناف در سال جاري در مقايسه با سال قبل 2 درصد افزايش دارد .

وي گفت: حدود 894 هزار اظهارنامه در اجراي تبصره ماده 100 دريافت شده که ماليات آنها قطعي است و سازمان امور مالياتي نسبت به صدور برگه قطعي اقدام کرده و بقيه را در دست رسيدگي دارد.

فاضلي همچنين از ارائه پيشنهاد حذف سهم بيمه کارفرمايان در کارگاه هاي با کمتر از 5 کارگر به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي خبر داد و افزود: اتاق اصناف ايران براي ايجاد اشتغال پايدار به دنبال تفاهم با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي است.

وي با اشاره به نامگذاري امسال به عنوان اقتصاد مقاومتي؛ توليد – اشتغال گفت: اين تفاهم در قالب پيشنهاد بسته هاي حمايتي صنوف توليدي و خدمات فني براي بنگاه هاي صنفي کوچک و متوسط ارائه شده که اين اقدام براي نخستين بار بعد از 37 سال در کشور انجام مي شود که حدود 950 هزار بنگاه صنفي را شامل خواهد شد.

فاضلي تصريح کرد: بسته حمايتي مورد اشاره در ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي به تصويب رسيده که شامل اعطاي بيش از 110 هزار ميليارد ريال تسهيلات است.

رئيس اتاق اصناف ايران با بيان اينکه در صورت رفع موانع موجود، کارفرمايان و کارآفرينان جرات و توان بيشتري براي جذب نيروي کار را پيدا مي کنند، افزود: با اصلاح قوانين ، آيين نامه ها و دستورالعمل ها فضاي کسب و کار بهبود مي يابد./ب/

نیمتا روزنامه های صبح کشور