کد مطلب : 15758 تاریخ مطلب : 1396/04/25

براساس مصوبه هيات وزيران: آيين‌نامه صندوق فروش مکانيزه ابلاغ شد/ موديان با درآمد زير 156 ميليون تومان معاف شدند

هيات وزيران آيين نامه صندوق مکانيزه فروش را براي اجرا ابلاغ کرد که بر اساس آن، موديان مالياتي با درآمد کمتر از 156 ميليون تومان در سال از نصب اين صندوق معاف شدند. به گزارش پايگاه اطلاع رساني اتاق اصناف ايران به نقل از...

هيات وزيران آيين نامه صندوق مکانيزه فروش را براي اجرا ابلاغ کرد که بر اساس آن، موديان مالياتي با درآمد کمتر از 156 ميليون تومان در سال از نصب اين صندوق معاف شدند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني اتاق اصناف ايران به نقل از فارس، براساس مصوبه هيات وزيران ايين نامه اجرايي تبصره 2 ماده 169 اصلاحي قانون ماليات هاي مستقيم از سوي اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور ابلاغ شد.

اين مصوبه به وزارت امور اقتصادي و دارايي، وزارت صنعت، معدن و تجارت وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و اتاق اصناف ايران ابلاغ شده و در خصوص نصب صندوق فروش است.

طبق ماده 16- معادل هزينه هاي انجام شده بابت خريد، نصب و راه اندازي سامانه صندوق قروش براي اولين بار اعم از سخت افزار و نرم افزار متناسب با نياز واحد شغلي که به تشخيص سازمان خريداري مي شود با ارايه اسناد و مدارک مثبته از ماليات بر درآمد (عملکرد) قطعي شده اشخاص مشمول در اولين سال استفاده و يا سالهاي بعد با رعايت مفاد اين آيين نامه قابل کسر خواهد بود.

ماده 17- اشخاصي که مطابق ماده (121) قانون برنامه پنجم توسعه و با هماهنگي وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف ايران و بر اساس اولويت هاي تعيين شده سازمان براي نصب و استفاده از سامانه صندوق فروش در سالهاي 1392، 1393 و 1394 فراخوان شده اند همچنان ملزم به استفاده از سامانه يادش ساده ميباشند.

همچنين اشخاص مذکور مکلفند، تا پايان دي ماه سال 1396 مطابق ماده (4) اين آيين نامه نسبت به ثبت درخواست تخصيص شناسه سامانه صندوق فروش در درگاه عمليات الکترونيکي سازمان اقدام نمايند و از ابتداي سال 1397 مشمول اين آيين نامه خواهند بود.

ماده 18- اشخاص مشمول تبصره ماده (100) قانون ماليات هاي مستقيم از شمول اجراي اين آيين نامه مستثني مي باشند.

به گزارش فارس، مودياني که درآمد ناشي از فعاليت هاي اقتصادي آنها کمتر از 156 ميليون تومان در سال است نياز به نصب صندوق فروش ندارند.

نیمتا روزنامه های صبح کشور