کد مطلب : 16820 تاریخ مطلب : 1396/05/14

رئيس اداره اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزي خبر داد: صدور بيش از 55 هزار پروانه کسب با اشتغالزايي حدود 140 هزار نفر

رئيس اداره اصناف و تشکل هاي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزي گفت: تا پايان تير ماه گذشته 55 هزار و 751 پروانه کسب با حدود 140 نفر اشتغالزايي براي اصناف استان صادر شده است. به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني اتاق اصناف...

رئيس اداره اصناف و تشکل هاي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزي گفت: تا پايان تير ماه گذشته 55 هزار و 751 پروانه کسب با حدود 140 نفر اشتغالزايي براي اصناف استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني اتاق اصناف ايران، بيژن جنابي روز چهارشنبه در دومين گردهمايي مديران اصناف و روساي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزي افزود: اصناف ويترين جامعه و در همه بخش ها تاثيرگذار هستند.

وي به ظهور کسب و کارهاي نوين اشاره کرد و گفت: به نظر مي رسد تا 10 سال آينده وضعيت کسب و کارها بسيار متحول شود که لازم است اصناف از هم اکنون برنامه ريزي هاي لازم را در اين خصوص پيش بيني کنند.

جنابي با تشريح عملکرد اداره متبوع خود اظهار کرد: حمايت از برندسازي، ترويج فرهنگ استاد – شاگردي، بررسي ضوابط اختصاصي و عمومي اتحاديه هاي صنفي صدور پروانه کسب، تعامل و همکاري با مراکز آموزشي و دانشگاهي و ترويج فرهنگ بهره وري، تدوين برنامه راهبردي توسعه صادرات براي اتحاديه هاي صنفي داراي مزيت صادرات، بازسازي و نوسازي فرايند بهبود محصولات صنوف توليدي، ايجاد شهرک هاي صنفي، شناسايي بنگاه هاي صنفي توليدي در راستاي سياست هاي اقتصاد مقاومتي و حمايت از کسب و کارهاي نوين از جمله اقدامات اين اداره است.

وي درباره برنامه هاي اسل 96 گفت: شناسايي برندهاي برتر در حوزه اصناف از مهم ترين برنامه هاي امسال اداره اصناف صنعت، معدن و تجارت استان مرکزي است که در اين زمينه 100 محور احصا شده و از طريق فراخوان در قالب 8 محور اصلي دنبال خواهد شد.

جنابي تصريح کرد: اصناف بويژه صنوف توليدي بايد با کسب و کارهاي نوين آشنا شوند و بايد توليدات خود را به روز و مطابق با سلايق امروزي مشتريان داشته باشند.

وي ادامه داد: براي اصناف استان مرکزي ايجاد 5500 شغل در حوزه اصناف پيش بيني شده که قطعا عملي خواهد شد.

جنابي، حذف حريم و حدود صنفي، ماليات ، بيمه تامين اجتماعي، قانون کار، برنامه پروانه تخصصي براي املاک و خودرو ، نبود حمايت از صنوف توليدي شهرستان ها، نداشتن ابزار کافي براي جلوگيري از فعاليت واحدهاي صنفي بدون پروانه و کسب و کارهاي مجازي را از جمله مشکلات اصناف استان برشمرد.

وي گفت: مهم ترين انتظارات اصناف استان مرکزي نيز تقويت و حمايت از اتحاديه ها و تشکل هاي صنفي، حمايت از صنوف توليدي بويژه صنوف صادرات گرا، پيگيري بيمه صنوف و همچنين استفاده از نظرات اتاق اصناف شهرستان ها در اصلاح قوانين و مقررات مرتبط با صنوف است.

نیمتا روزنامه های صبح کشور