کد مطلب : 17935 تاریخ مطلب : 1396/05/29

صدور پروانه کسب امور حمل و نقل عمومي بار و مسافر توسط اتحاديه هاي صنفي صادر مي شود

رئيس اتاق اصناف ايران گفت: صدور پروانه کسب در امور مربوط به آژانس هاي حمل و نقل عمومي و بار و مسافر درون شهري برابر قوانين و ضوابط اتحاديه هاي صنفي انجام مي شود و نظارت بر چگونگي فعاليت آنها در درون شهرها توسط شهرداري صورت مي گيرد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني اتاق اصناف […]

رئيس اتاق اصناف ايران گفت: صدور پروانه کسب در امور مربوط به آژانس هاي حمل و نقل عمومي و بار و مسافر درون شهري برابر قوانين و ضوابط اتحاديه هاي صنفي انجام مي شود و نظارت بر چگونگي فعاليت آنها در درون شهرها توسط شهرداري صورت مي گيرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني اتاق اصناف ايران، علي فاضلي در خصوص ابلاغيه اخير شهرداري افزود: طبق قانون نظام صنفي موکد به ماده 91 قانون و ايين نامه اجرايي آن و مصوبه مورخ 22/2/95 صدور پروانه کسب براي حمل و نقل عمومي توسط اتحاديه هاي صنفي انجام مي شود و ابلاغيه شهرداري در اين خصوص غيرقانوني است.

وي تصريح کرد: ابلاغيه شهرداري در خصوص ساعت تردد وسايل نقليه عمومي و کسب مجوز از شهرداري به استناد ماده 31 و32 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي خلاف قانون و اختيارات شهرداري ها بوده و موجب بروز تنش بين اتحاديه فوق الذکر و واحدهاي صنفي تحت پوشش آن اتحاديه و شهرداري ها خواهد شد .

فاضلي تاکيد کرد: صدور پروانه فعاليت به تنهايي مجوز فعاليت در امر حمل ونقل کالاي درون شهري نخواهد بود و دارندگان اين قبيل پروانه ها لازم است طبق ماده 91 قانون نظام صنفي و آيين نامه اجرايي به اتحاديه مراجعه و پروانه کسب دريافت کنند .

رئيس اتاق اصناف ايران يادآور شد: مواد 31 و 32 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي مجوز جلوگيري از فعاليت دارندگان پروانه کسب از اتحاديه هاي صنفي به شهرداري ها نخواهد بود و لازم است شهرداري دستور لغو اين ابلاغيه را صادر کند./ع/

نیمتا روزنامه های صبح کشور