کد مطلب : 17979 تاریخ مطلب : 1396/06/06

گمرک در اطلاعيه‌اي اعلام کرد؛ تسهيلات ويژه براي شرکت‌هاي توليدي/ معافيت 4 درصد ماليات علي‌الحساب

گمرک ايران در اطلاعيه‌اي اعلام کرد شرکت‌هايي که در سامانه مديريت کالا به نشانيwms.ir ثبت نام کنند از تسهيلات ويژه از جمله معافيت 4 درصد ماليات علي الحساب برخوردار خواهند شد. به گزارش خبرگزاري مهر، گمرک جمهوري اسلامي ايران اعلام کرد: در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي و براي دستيابي به اقتصادي درون زا و برون […]

گمرک ايران در اطلاعيهاي اعلام کرد شرکتهايي که در سامانه مديريت کالا به نشانيwms.ir ثبت نام کنند از تسهيلات ويژه از جمله معافيت 4 درصد ماليات علي الحساب برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، گمرک جمهوري اسلامي ايران اعلام کرد: در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي و براي دستيابي به اقتصادي درون زا و برون گرا گمرک جمهوري اسلامي ايران در تلاش است تا با بهبود فضاي کسب و کار و نيز ايجاد تسهيلات ويژه در فضايي تعاملي و به منظور ارائه خدمات بهتر، شرکت هاي توليدي و محصولات را با هماهنگي با وزارت صنعت و معدن و تجارت در سامانه جامع مديريت کالا» شناسايي کرده تا بتوان گامي بلند جهت بهبود خدمات ويژه به توليدي ها برداشت.

براي دستيابي به اين مهم مي بايست شرکت هاي توليدي و دانش بنيان مطابق آموزش ذيل اقدام به ثبت نام در سامانه مديريت کالا به آدرس wms.ir کنند.

قابل ذکر است فرآيند ثبت نام شرکت هاي توليدي از دو مرحله تشکيل شده است که در مرحله اول کليه شرکت هاي توليدي ( اعم از شرکت هاي توليدي داخل مناطق آزاد و ويژه و ساير توليدي ها داخل سرزمين اصلي) نسبت به ثبت اطلاعات کلي اقدام نمايند و در مرحله بعد که بزودي اطلاع رساني خواهد شد نسبت به تکميل اطلاعات محصولات توليدي در سامانه اقدام کنند.

برخي تسهيلاتي که شرکت هاي توليدي ميتوانند با ثبت نام در سامانه مذکور از آن بهره ببرند:

1- معافيت 4 درصد ماليات علي الحساب

2-تسهيل ورود کالا در مسيرهاي سبز و امکان اظهار قبل از ورود

3- کيل مصرف و استرداد پروانه وارداتي

4- تسهيل انجام تشريفات گمرکي براي توليدي هاي مستقر در مناطق ازاد و ويژه

5- تسهيل در جابجايي کالا با صدور پته خروجي از انبار توليدي جهت استعلام نيروهاي انتظامي

6- برقراري ارتباط موثر بين جامعه دانشگاهي و صنعتي در راستاي کمک به نيازهاي شرکت هاي توليدي

7 -بهبود فضاي کسب و کار شرکت هاي توليدي با بهره وري از زيرسامانه بازار به منظور معرفي کالاي ايراني به کشورهاي ديگر

و …

نیمتا روزنامه های صبح کشور