کد مطلب : 18996 تاریخ مطلب : 1396/06/08

معاون امور بازرگاني وزارت صنعت خبر داد: آغاز پرداخت تسهيلات بانکي به صنوف/ پرداخت براساس طرح توجيهي و بدون سقف

معاون امور اقتصادي و بازرگاني وزارت صنعت، معدن و تجارت با بيان اينکه پرداخت تسهيلات بانکي به صنوف به تازگي آغاز شده است، گفت: متقاضيان مي‌توانند با ارائه طرح توجيهي خود به بانک‌ها از اين تسهيلات بهره‌مند شوند. يدالله صادقي در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگاني خبرگزاري فارس درباره پرداخت 10 هزار ميليارد تومان تسهيلات بانکي […]

معاون امور اقتصادي و بازرگاني وزارت صنعت، معدن و تجارت با بيان اينکه پرداخت تسهيلات بانکي به صنوف به تازگي آغاز شده است، گفت: متقاضيان ميتوانند با ارائه طرح توجيهي خود به بانکها از اين تسهيلات بهرهمند شوند.

يدالله صادقي در گفتوگو با خبرنگار بازرگاني خبرگزاري فارس درباره پرداخت 10 هزار ميليارد تومان تسهيلات بانکي به اصناف گفت: پرداخت تسهيلات براي بازسازي و نوسازي واحدهاي صنفي توليدي و خدمات فني و واحدهاي صنعتي توسط بانک مرکزي تصويب شده است و ستاد رماندهي اقتصاد مقاومتي هم نسبت به پرداخت اين تسهيلات تاکيد کرده است.

معاون امور اقتصادي و بازرگاني وزارت صنعت، معدن و تجارت با بيان اينکه رئيس کلبانک مرکزي در مورخ 96.3.17 طي بخشنامهاي پرداخت تسهيلات بانکي به اصناف را به بانکهاي عامل ابلاغ کرده است، افزود: براي دريافت تسهيلات بانکي به بخش صنعت که پرداخت آن از سال گذشته شروع شد، متقاضيان بايد ابتدا در سايت بهينياب ثبتنام ميکردند و سپس تقاضاي آنها به بانکها ارسال و متقاضيان ميتوانستند براي دريافت تسهيلات به بانکها مراجعه کنند، اما اصناف براي دريافت تسهيلات مستقيم ميتوانند به بانکها مراجعه کنند و نيازي به ثبتنام در سايت بهين ياب نيست.

وي اظهار داشت: بنابراين واحدهاي صنفي و واحدهاي خدمات فني متقاضي وام براساس بخشنامه بانک مرکزي بايد در بانکي که حساب دارند، پرونده تشکيل دهند و در صورتي که طرح آنها براي دريافت وام از نظر اقتصادي توسط بانک توجيهي تشخيص داده شد، بانکها تسهيلات را به آنها پرداخت ميکند.

صادقي با بيان اينکه پرداخت تسهيلات به اصناف به تازگي آغاز شده است، گفت: هنوز آمار دقيقي از مراجعه اصناف براي دريافت تسهيلات و همچنين تعداد صنوفي که موفق به اخذ تسهيلات از بانکها شدهاند، اعلام نشده است.

معاون امور اقتصادي و بازرگاني وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: 490 هزار واحد صنفي توليدي و حدود 450 هزار واحد صنفي خدمات فني درکشور موجود است که در ابتدا قرار بود مبلغ 100 ميليون تومان به 100 هزار واحد صنفي تسهيلات پرداخت شود.

وي افزود: اما سقف تسهيلات پرداختي براي صنوف برداشته و مقرر شد، براساس طرح توجيهي صنوف ميزان وام درخواستي توسط بانکها بررسي و پس از ارزيابي به متقاضيان تسهيلات پرداخت شود.

نیمتا روزنامه های صبح کشور