کد مطلب : 19034 تاریخ مطلب : 1396/06/14

رئيس اتحاديه کتابفروشان و لوازم التحرير بيان کرد؛ بازار لوازم التحرير در قبضه واردات/افزايش 13 درصدي قيمت لوازم التحرير نسبت به سال گذشته

رئيس اتحاديه کتابفروشان، لوازم التحرير و لوازم مهندسي با اشاره به اينکه بازار لوازم و التحرير در قبضه واردات قرار دارد گفت: در حال حاضر 70 درصد لوازم و التحرير موجود در بازار وارداتي است.

مجيد اميني راد، رئيس اتحاديه کتابفروشان، لوازم التحرير و لوازم مهندسي در گفتگو با اراک امروز؛ با اشاره به اينکه بازار لوازم التحرير در قبضه واردات قرار دارد گفت: در حال حاضر 70 درصد لوازم التحرير موجود در بازار وارداتي است.

اميني راد با بيان اينکه اکثر واردات لوازم التحرير از کشور چين انجام مي شود افزود: لوازم التحرير وارداتي از تنوع بالايي برخوردارند که خريداران را جذب خود مي کنند.

وي به تاثيرات لوازم التحرير وارداتي بر کودکان اشاره کرد و گفت: کالاهاي وارداتي اين حوزه الگوهاي فرهنگي خودشان را به کودکان القاء مي کنند و جنبه اسلامي و ايراني بودن را به خصوص در سالهاي آغازين آموزشي و پرورشي دانش آموزان تحت تأثير قرار مي دهند.

اميني راد با تاکيد بر اينکه در کشور هم توليدات خوبي در زمينه لوازم التحرير داريم اظهار کرد: البته توليدات داخلي تنوع بسيار کمي دارند و در اين توليدات به خواسته هاي مصرف کنندگان کمتر توجه شده است.

رئيس اتحاديه کتابفروشان، لوازم التحرير و لوازم مهندسي ادامه داد: از طرف ديگر برخي از نوشت افزار توليد داخلي هم که از کيفيت هاي خوبي برخوردار هستند به دليل قيمت هاي بالايي که دارند کمتر در داخل استفاده مي شود و بيشتر صادر مي شوند.

افزايش 13 درصدي قيمت لوازم التحريرنسبت به سال گذشته

اميني راد به افزايش قيمت لوازم التحرير در بازار اشاره کرد و گفت: قيمت لوازم التحرير نسبت به سال گذشته حدود 13 درصد افزايش قيمت داشته است.

وي اضافه کرد: متاسفانه به دليل شرايط اقتصادي که بر خانواده ها حاکم است بازار لوازم التحرير در رکود بر سر مي برد و تاکنون استقبال ويژه اي براي خريد لوازم التحرير از سوي مردم در اراک نداشته ايم.

رئيس اتحاديه کتابفروشان، لوازم التحرير و لوازم مهندسي بيان کرد: در شرايطي که در آستانه آغاز سال تحصيلي جديد هستيم کمتر از 10 درصد از خانواده ها اقدام به خريد لوازم التحرير کرده اند.

اميني راد افزود: مردم کشور بايد در جهت حمايت از توليدات توليدکنندگان داخلي، تا جايي که ممکن است از توليدات داخلي خريداري کنند و البته توليد کنندگان هم بايد به سليقه مصرف کنندگان احترام بگذارند و محصولات متنوع و خلاقانه توليد کنند.

رئيس اتحاديه کتابفروشان، لوازم التحرير و لوازم مهندسي خاطرنشان کرد: در سطح استان مرکزي 600 واحد صنفي عرضه لوازم التحرير وجود دارد که از اين تعداد 310 واحد در اراک مستقر است.

نیمتا روزنامه های صبح کشور