کد مطلب : 20079 تاریخ مطلب : 1396/06/25

عضو هيات رئيسه اتاق اصناف ايران: برگزاري نمايشگاه خواست کسبه واحدهاي صنفي نيست

عضو هيات رئيسه اتاق اصناف ايران گفت: با توجه به فراواني انواع کالا در بازارهاي سراسر کشور، کسبه واحدهاي صنفي موافق برگزاري نمايشگاه نيستند. مجتبي صفايي در گفت و گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني اتاق اصناف ايران افزود: کالاهاي مصرفي مردم به اندازه کافي در فروشگاه ها و انبارها وجود دارد که مي توان […]

عضو هيات رئيسه اتاق اصناف ايران گفت: با توجه به فراواني انواع کالا در بازارهاي سراسر کشور، کسبه واحدهاي صنفي موافق برگزاري نمايشگاه نيستند.

مجتبي صفايي در گفت و گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني اتاق اصناف ايران افزود: کالاهاي مصرفي مردم به اندازه کافي در فروشگاه ها و انبارها وجود دارد که مي توان در آستانه بازگشايي مدارس با فروش فوق العاده اجناس موجود را با تخفيف به فروش رساند و ديگر ضرورتي به برگزاري نمايشگاه وجود ندارد.

نايب رئيس اول اتاق اصناف کرمانشاه تصريح کرد: در حال حاضر نه تنها در کرمانشاه بلکه در بقيه استانها نيز کسبه و بازاريان تامين کننده کالاهاي مورد نياز مردم هستند و نيازي به برگزاري نمايشگاه فروش کالا احساس نمي شود.

صفايي ادامه داد: با توجه به اينکه تعداد واحدهاي صنفي به تناسب جمعيتي در کرمانشاه وجود دارد، ديگر نيازي به برگزاري نمايشگاه با هر عنواني براي فروش کالا نيست.

سخنگوي اتاق اصناف ايران در عين حال از اجراي طرح حذف قيمت از روي بعضي کالاهاي مصرفي ابراز رضايت کرد و گفت: اجراي اين طرح بر مبناي شفافيت سازي از مبدا توليد تا مصرف و برپايي عدالت محوري اقتصادي الزامي شده است.

صفايي همچنين از حاشيه سود بالا در برخي فروشگاههاي زنجيره اي و سپس تخفيف هاي 30 تا 40 درصدي تعدادي کالا انتقاد کرد و افزود: کار اين قبيل فروشگاهها به هيچ وجه توجيه ندارد و سود قانوني محسوب نمي شود.

وي درباره کاهش نرخ سود بانکي گفت: اجراي اين طرح بانک ها را از بنگاه داري خارج مي کند و با نظارت و هدايت مناسب سپرده ها به بخش توليد، مي توان شاهد رونق کسب و کار و ايجاد فضاي رقابتي بود.

صفايي پيشنهاد کرد که با دادن مشوق هايي مي توان سپرده هاي مردم را در صنعت ساختمان سازي يا بخش هايي از توليد که در سال هاي گذشته با رکود مواجه شده، بکار گرفت.

نايب رئيس اول اتاق اصناف کرمانشاه در پايان از مغفول ماندن صنعت گردشگري در استان کرمانشاه گلايه کرد و افزود: يکي از ارزآورترين بخش ها در کرمانشاه، مربوط به گردشگري است که با حمايت بيشتر مسئولان ذيربط مي توان به آن رونق بخشيد./ب/

نیمتا روزنامه های صبح کشور