کد مطلب : 20171 تاریخ مطلب : 1396/07/10

رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي: نظارت سازمان حمايت از مصرف‌ کننده بر قيمت‌گذاري کالاها ضعيف است

استان‌ها > مرکزي - رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي گفت: متاسفانه سازمان حمايت و سازمان صنعت، معدن و تجارت هم نظارت خوبي را بر قيمت گذاري کالاها در کارخانه ها ندارند و فقط با قيمت هاي خرد فروش ها برخورد مي شود.

به گزارش خبرآنلاين، جمشيد زند افزود: اصناف در دوره هاي مختلف پشتيباني خود را از نظام و انقلاب به خوبي نشان داده اند.

وي اظهار کرد: امروز هم در جنگ اقتصادي دشمن، اصناف در خط مقدم اين جنگ قرار دارند و با تمام تلاش در جهت پيشرفت و سربلندي کشور حرکت مي کنند.

زند به مزيت هاي اصناف در ايجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: در شرايطي که بيکاري از معضلات اساسي کشور است، اصناف با کمترين ميزان سرمايه مي تواند شغل هاي پايداري را ايجاد کند که البته اين موضوع نيازمند حمايت هاي دولتي است.

رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي به سهم 20 درصدي اصناف کشور در توليد ناخالص ملي اشاره کرد و گفت: اصناف کشور همچنين بيش از دو ميليون و 500 هزار شغل ايجاد کرده اند.

وي ادامه داد: در استان مرکزي 12 اتاق اصناف، 187 اتحاديه صنفي، 52 هزار واحد صنفي با اشتغال 55 هزار نفري فعال هستند.

زند با اشاره به اينکه اصناف با مشکلات متعددي دست و پنجه نرم مي کنند ادامه داد: حل برخي از اين مشکلات نيازمند تصميمات کشوري است.

رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي بيان کرد: اولين مشکل به بخشنامه مغاير قانون حذف حدود و فاصله صنفي بر مي گردد که نابودي مشاغل و به دنبال آن بيکاري را گريبانگير برخي از افراد کرده است.

وي با اشاره به اينکه درصد سود هاي درنظر گرفته شده براي واحدهاي توليدي مربوط به قبل از هدفمندي يارانه ها است گفت: در حالي که هدفمندي يارانه ها هزينه هاي زيادي را به واحدهاي صنفي وارد کرده است اين قانون اصلاح نشده و بررسي وضعيت اصناف بعد از هدفمندي در جايي ديده نشده است.

نیمتا روزنامه های صبح کشور