کد مطلب : 20172 تاریخ مطلب : 1396/07/10

اصناف توان رقابت با کالاهاي قاچاق را ندارند

استان‌ها > مرکزي - رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي با اشاره به اينکه اکثر واحدهاي توليدي با تجهيزات قديمي و هزينه هاي بالا کالا توليد مي کنند گفت: توليد کننده کالا با اين شرايط توان رقابت با کالاي قاچاق را ندارد.

به گزارش خبرآنلاين ، جمشيد زند با تاکيد بر اينکه بسياري از قيمت هايي که در کارخانه بر روي کالا زده مي شود واقعي نيستند افزود: اين موضوع باعث چند قيمتي شدن يک محصول و بدنامي اصناف شده است.
وي ادامه داد: متاسفانه سازمان حمايت از مصرف کننده و سازمان صنعت، معدن و تجارت هم نظارت خوبي را بر قيمت گذاري کالاها در کارخانه ها ندارند و فقط با قيمت هاي خرده فروش ها برخورد مي شود.
رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي با انتقاد از نحوه دريافت ماليات از صنوف گفت: اصناف به هيچ عنوان از افزايش ماليات ها ناراضي نيستند ولي آنچه باعث ناراحتي اصناف شده اين است که افزايش ماليات فقط از يکسري از کسبه هايي که در سامانه اداره مالياتي هستند دريافت مي شود در حالي که اين افزايش ماليات بايد از موديان جديد دريافت شود.
زند بيان کرد: در سال 62 حدود 34 رسته صنفي مشمول حمايت دولتي شدند در حالي که بسياري از اين رسته ها امروز فعاليت ندارند و رسته هاي جديد ايجاد شده اند، لازم است دولت در اين زمينه يک بازنگري داشته باشد چرا که اين موضوع به ايجاد اشتغال بيشتر کمک مي کند.
وي با اشاره به اينکه نوسازي تجهيزات توليدي نيازمند اختصاص تسهيلات است خاطر نشان کرد: عليرغم اينکه قول هايي در خصوص پرداخت تسهيلات داده شده تا کنون هيچ تسهيلاتي به اين توليد کنندگان پرداخت نشده است.

نیمتا روزنامه های صبح کشور