کد مطلب : 21274 تاریخ مطلب : 1396/07/15

رئيس اتاق اصناف اراک : حذف برچسب قيمت کالا ، منافع توليدکننده و مصرف کننده را بدنبال دارد

رئيس اتاق اصناف اراک ضمن ابراز خرسندي از اجراي ابلاغيه وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص حذف برچسب قيمت کالا و ايجاد فضاي رقابتي گفت: اين طرح مي تواند هم به مصرف کننده و هم توليد کننده منفعت برساند. جمشيد زند در گفت و گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني اتاق اصناف ايران افزود: […]

رئيس اتاق اصناف اراک ضمن ابراز خرسندي از اجراي ابلاغيه وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص حذف برچسب قيمت کالا و ايجاد فضاي رقابتي گفت: اين طرح مي تواند هم به مصرف کننده و هم توليد کننده منفعت برساند.

جمشيد زند در گفت و گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني اتاق اصناف ايران افزود: طرح ياد شده در صورت اجراي مناسب و با نظارت از سوي بازرسان به سود نامعقول دلالان و بعضي از فروشگاه هاي بزرگ پايان مي بخشد .

وي تصريح کرد: تخفيف هاي زيادي که برخي فروشگاه هاي بزرگ بر روي کالاهاي خود مي گذارند، تبليغ محسوب مي شود و غير واقعي است ؛ درواقع خريد کالا به قيمت قديمي و روي کالا را با قيمت جديد محاسبه مي کنند و از حاشيه سود بالايي منفعت مي برند.

زند ادامه داد: مادامي که برچسب قيمت از کارخانه بر روي کالا نصب شود، اين فروشندگان هستند که بدنام مي شوند و در صورتي که فروشنده برابر سود معقول و قانوني اين برچسب قيمت را روي کالا بزند، مي توان انتظار داشت فضاي رقابتي معقولي ايجاد شود.

وي اظهار کرد: اجازه رقابت به واحدهاي صنفي با نظارت و پشتيباني سازمان حمايت از مصرف کنندهمي تواند در کوتاه مدت از گرانفروشي جلوگيري و مصرف کننده را از خريد راضي کند.

رئيس اتاق اصناف اراک درباره صدور چک الکترونيکي يا سامانه “صياد” گفت: با توجه به اينکه چک هاي بدون ضمانت آسيب زيادي به مبادلات اقتصادي و تجاري وارد کرده است، سامانه “صياد” به نحوه صدور چک و تضمين و پشتوانه پس از صدور بسيار کمک کرده و دقيقا مشخص مي کند هر نفر چند دسته چک دارد و از تعدد دسته چک جلوگيري مي کند.

زند در پايان درباره برگزاري نمايشگاه پاييزه گفت : با نمايشگاه بهاره و پاييزه در هر شرايطي مخالف هستيم و معتقديم برگزاري اين گونه نمايشگاه ها به بازار صدمه وارد مي کند؛ در عين حال کسبه هم مخالف برگزاري نمايشگاه هستند .

وي از فروش فوق العاده در اکثر واحدهاي صنفي اراک خبر داد و گفت: طرح فروش فوق العاده جايگزين مناسبي براي نمايشگاه است که در اراک با اقبال مردم مواجه شده است./ب/

نیمتا روزنامه های صبح کشور