کد مطلب : 23539 تاریخ مطلب : 1396/07/27

عضو هيات رئيسه اتاق اصناف استان مرکزي اعلام کرد: دولت با واردات بي رويه به توليد کنندگان ظلم مي کند/کسبه در آستانه نابودي قرار دارند

عضو هيات رئيسه اتاق اصناف استان مرکزي به واردات بي رويه کالا در کشور اشاره کرد و گفت: دولت با واردات بي رويه ظلم بزرگي به توليد کنندگان مي کند.

عضو هيات رئيسه اتاق اصناف استان مرکزي اعلام کرد:
دولت با واردات بي رويه به توليد کنندگان ظلم مي کند/کسبه در آستانه نابودي قرار دارند
عضو هيات رئيسه اتاق اصناف استان مرکزي به واردات بي رويه کالا در کشور اشاره کرد و گفت: دولت با واردات بي رويه ظلم بزرگي به توليد کنندگان مي کند.

علي جعفر محصولي عضو هيات رئيسه اتاق اصناف استان مرکزي در جلسه شوراي قشر بسيج اصناف به واردات بي رويه کالا در کشور اشاره کرد و گفت: دولت با واردات بي رويه ظلم بزرگي به توليد کنندگان مي کند.

محصولي با اشاره به اينکه توليد کنندگان توان رقابت با واردات را ندارند اظهار کرد: بسياري از توليدکنندگان ورشکست شده اند و امروز به جاي فعاليت در عرصه توليد به فرد بيکار بدهکار تبديل شده اند.

کوتاهي در برخورد با قاچاقچيان عمده و برخوردهاي شديد با خرده فروشان

وي قاچاق کالا را هم يکي از معضلات توليد عنوان کرد و افزود: متاسفانه در مبارزه با قاچاقچيان عمده کوتاهي مي شود در حالي که با خرده فروشاني که کالاي قاچاق دارند برخوردهاي شديدي صورت مي گيرد که اين روال نمي تواند موثر باشد.

عضو هيات رئيسه اتاق اصناف استان مرکزي اعلام کرد: اگر شرايط واردات و قاچاق کالا به همين صورت ادامه داشته باشد کسبه نابود خواهند شد.

محصولي به اقدامات ارزنده اصناف و بازاريان در دوره هاي مختلف انقلاب اشاره کرد و گفت: اصناف و بازايان با همه مشکلاتي که امروز با آن دست و پنجه نرم مي کنند همچنان در برابر مشکلات با اقتدار ايستاده اند البته لازم است مسئولين حمايت هايي را از اين اقشار داشته باشند تا اصناف با مشکلات کمتري به اقتصاد کشور کمک کنند.

رحيم حيدري مسئول بسيج اصناف و بازاريان استان مرکزي به توان بالقوه اصناف و بازاريان در تحقق اقتصاد مقاومتي اشاره کرد و گفت: توجه و رفع مشکلات اصناف و بازايان به تحقق رشد و توسعه اقتصادي کشور کمک شاياني مي کند.

حيدري بيکاري و رکود توليد را از مشکلات پيش روي اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: اصناف و بازاريان با ظرفيت هاي خوبي که در حوزه اقتصادي در اختيار دارند مي توانند در رفع مشکل بيکاري و توليد کشور موثر باشند.

وي به نقش خيرين اصناف و بازاريان در پيشبرد اهداف نظام اشاره کرد و ادامه داد: براي اينکه شاهد اثرگذاري بهتري در خدمات خيرين اصناف باشيم بايد ساماندهي خيرين را در دستور کار قرار دهيم.

حيدري خاطرنشان کرد:براي اينکه بازار را به سمت بازار اسلامي سوق دهيم نيازمند انجام کارهاي فرهنگي هستيم که اين اقدام نيازمند همکاري ساير بخش ها و دستگاه هاي فرهنگي است.

برگزاري منظم دوره هاي فقه بازار تخصصي براي صنوف، جلوگيري از افزايش خدمات براي تمديد پروانه ها، ارائه تسهيلات ارزان قيمت براي توليدکنند گان صنفي و برگزاري دوره هاي منظم آشنايي کسبه با احکام و کسب کار از مصوبات مهم اين جلسه براي ارائه در اجلاسيه سراسري اصناف عنوان شد.رئيس اتحاديه خبر داد:
صدور 150 اخطار به واحدهاي عرضه کننده پوشاک متخلف در اراک
رئيس اتحاديه صنف توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک اراک گفت: 150 اخطار در اجراي طرح برخورد با واحدهاي عرضه کننده پوشاک متخلف در اراک داده شد.

جعفر مددي رئيس اتحاديه صنف توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک اراک، در خصوص طرح برخورد با واحدهاي عرضه کننده پوشاک متخلف در اراک، گفت: بر اساس ابلاغيه، طرح برخورد با واحدهاي صنفي پوشاک متخلف با هماهنگي دستگاه قضايي و با همکاري ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومي و نمايندگان اتحاديههاي صنفي در شهريور و مهرماه جاري در اراک اجرا شد.

مددي اظهار کرد: در بازرسي هاي صورت گرفته حدود 150 مورد اخطار به واحدهاي صنفي که پوشاک نامتعارف، پوشاک خارجي، مانتوهايي پشت نويسي شده و … عرضه مي کردند داده شده است.

رئيس اتحاديه صنف توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک اراک با بيان اينکه با جديّت تخلفات حوزه صنفي پوشاک را پيگيري مي کنيم ادامه داد: ظرف چند روز آينده، بازرسي مشترک از واحدهاي صنفي که اخطار دريافت کرده اند انجام خواهد شد.

وي ادامه داد: درصورتي که واحدهاي عرضه کننده پوشاک موارد تخلف را برطرف نکرده باشند با جريمه و پلمب مواجه مي شوند.

رئيس اتحاديه صنف توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک اراک با اشاره به اينکه لباس و پوشاک مهمترين نشانه فرهنگي ، بارزترين و مشخص ترين مظهر قومي و بهترين وسيله انتقال نشانه فرهنگي است بيان کرد: با واحدهايي که بخواهند با موارد تخلف فرهنگ جامعه را تخريب کنند برخورد جدي خواهيم کرد.

مددي خاطر نشان کرد: اتحاديه صنف توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک اراک با يک هزار و 100 عضو لباس فروش و توليدکننده لباس و پوشاک به صورت عمده و خرده فروش فعاليت دارد؛200 واحد از اين تعداد در حوزه شال و روسري فعاليت دارند.

انتهاي پيام/

نیمتا روزنامه های صبح کشور