کد مطلب : 23560 تاریخ مطلب : 1396/08/03

حمايت از توليدات داخلي و کمک به رفع سد معابر عمومي و فروشندگان کم سرمايه از اهداف برگزاري روزبازارها

به گزارش مرکز ارتباطات و هماهنگي شوراي اسلامي کلانشهر اراک، کميسيون پيگيري و نظارت امروز دوشنبه يکم آبان ماه، با حضور اعضاي کميسيون، رئيس اتاق اصناف استان مرکزي، معاونتهاي خدمات شهري و برنامهريزي شهرداري، مدير حوزه ميادين و تره بار و مشاورين مالي و حقوقي شورا تشکيل شد.
در ابتداي جلسه فرزانه رحمتي رئيس کميسيون پيگيري و نظارت شوراي اسلامي کلانشهر اراک، ضمن بيان مقدمه اي از تعريف روزبازار و اهداف برگزاري روزبازارها گفت: حمايت از توليدات داخلي از جمله صنايع دستي، خانگي و روستايي و کمک به رفع سد معابر عمومي و فروشندگان کم سرمايه از اهداف برگزاري روزبازارها است. فرزانه رحمتي با اشاره به بازديدي که به اتفاق اعضاي کميسيون پيگيري و نظارت شوراي شهر از اين روزبازارها داشتهاند، مشکلات موجود در اين بازار و اعتراض ها و شکايتهاي کسبه بهره بردار آن را برشمرد و افزود: با توجه به اعتراض نامه ارسالي کسبه به شورا و بازديد متعاقب کميسيون از وضعيت روزبازار تصميم گرفتيم با دعوت از اتاق اصناف به عنوان مجري روز بازار و ساير بخش هاي مرتبط در شهرداري به بررسي و تصميم گيري در خصوص رفع معضلات مطروحه بپردازيم.
رييس کميسيون پيگيري و نظارت شوراي شهر اظهار داشت: بازديد نظارتي کميسيون و آشنايي ما با مشکلات اين کسبه که از جمله شهروندان خوب و موکلين عزيز ما هستند، باعث شد تا موضوع را با حساسيت بيشتري پيگيري نماييم.
در ادامه سعيد بياتيان معاون خدمات شهري شهرداري اراک گفت: کسبهاي که در سطح شهر دست فروشي ميکنند اکثرا کساني هستند که با مشکلات عديده اي در بحث معيشت روبرو هستند. و اولويت ما بيشتر جذب و مساعدت به اين افراد است. البته اين افراد بايستي داراي کارت شناسايي و اساسا شناسهدار باشند. و اينکه تنها از اين راه کسب درآمد مي کنند. وي افزود: طي يک مهلت 45 روزه وضعيت روزبازارها را سامان داده و خواستههاي شوراي شهر را جامه عمل مي پوشانيم.
سپس فرزانه رحمتي رييس کميسيون پيگيري و نظارت شوراي شهر به خواست موارد اصلاحي مورد نظر اين کميسيون از اتاق اصناف پرداخت و ابراز داشت: صدور کارت شناسايي و کارت بهداشت براي کسبه بهره بردار بازار روز, حضور مستمر نماينده اتاق اصناف در روزبازارهاي سطح شهر, الزامي بودن حضور نيروي انتظامي جهت حفظ امنيت و آرامش شهروندان و عدم پرداخت وجوه اجاره بها به صورت دستي (تنها از طريق کارت خوان)و موارد ديگر از جمله خواسته هاي ما از اتاق اصناف است.
سپس جمشيد زند رييس اتاق اصناف عنوان کرد: اتاق اصناف از شوراي اسلامي شهر اراک و معاونت خدمات شهري شهرداري درخواست دارد تا ضمن حمايت همه جانبه در اين مهلت 45 روزه. همکاري لازم را با اتاق اصناف براي ساماندهي روزبازارها از نظر سايه بان, کد شناسايي, سرويس هاي بهداشتي و امنيت مکان بازارها و... همانطور که مد نظر شوراي شهر است, داشته باشند.
در پايان فرزانه رحمتي رييس کميسيون پيگيري و نظارت شوراي شهر ضمن تشکر از حضور رييس و معاون اتاق اصناف و معاونت هاي شهرداري اظهار کرد: درخواست داريم هر چه زودتر و بهتر ساماندهي روزبازارها تا حدي که در شأن مردم فهيم شهر اراک باشد، به انجام برسد.

نیمتا روزنامه های صبح کشور