کد مطلب : 23745 تاریخ مطلب : 1396/08/16

رئيس اتاق اصناف تهران گفت: قاچاق در اقتصاد ايران نهادينه شده و نفس اقتصاد را به شماره انداخته است.

علي فاضلي با حضور در بيستمين جلسه شوراي شهر تهران گفت: در شرايطي که به گفته مقام معظم رهبري در حال جنگ اقتصادي هستيم و تحريم هاي مختلفي ما را تهديد مي‌کند، سياست هاي تشويقي براي بنگاه هاي اقتصادي در نظر گرفته نشده است.

به گزارش سايت نساجي امروز به نقل از خبرگزاري موج،وي با بيان اينکه قاچاق در اقتصاد ايران نهادينه شده و نفس اقتصاد را به شماره انداخته است، خاطرنشان کرد: 135 اتحاديه صنفي در شهر تهران فعال هستند که حدود 300 هزار بنگاه را تحت پوشش دارند و بخشي از اين اتحاديه ها مرتبط با مديريت شهري است.

رئيس اتاق اصناف در خصوص خروج اصناف آلاينده از شهر تهران اذعان داشت: با وجود تمهيدات انديشيده شده، کمترين کمک به اصناف آلاينده براي ساماندهي شده است و به واسطه نگاه نه چندان مناسب شوراي شهر در گذشته به موضوع کمک به اصناف، تاکنون هيچ کمکي به اصناف صورت نگرفته است.

فاضلي در رابطه با وضعيت اصناف تهران نيز توضيحاتي را ارائه کرد و گفت: شهرک هاي صنفي تاکنون يک ريال از تسهيلات استفاده نکرده اند و بسياري از بنگاه هاي صنفي به واسطه نقل و انتقال نامناسب سرمايه خود را به سمت دلالي هدايت کرده اند.

وي افزود: از انتقال بنگاه هاي اقتصادي بدون دريافت تسهيلات جلوگيري خواهيم کرد و اجازه اين کار را به اشخاص نخواهيم داد.

کسبه پلاسکو تاکنون تعيين تکليف نشدهاند

رئيس اتاق اصناف تهران با تاکيد بر اينکه براي کسبه پلاسکو تاکنون تعيين تکليف نشده است، تصريح کرد: متاسفانه ماه ها از حادثه پلاسکو مي گذرد اما با وجود برگزاري جلسات متعدد با حضور وزرا، هر روز تعدادي از کسبه پلاسکو، در حال بيان اعتراضات خود هستند. علت اين امر هم اين است که براي کسبه برنامه ريزي نشده و وضعيت آنان تعيين تکليف نشده است.

فاضلي براي بهبود وضعيت اصناف و مشاغل خواستار تشکيل کميته هاي مشترک ميان اتاق اصناف و شوراي شهر تهران شد و خاطر نشان کرد: بايد براي بهبود وضعيت در شهر تهران، کميته مشترکي ميان اتاق اصناف و شوراي شهر تهران تشکيل شود، چراکه براي ايجاد آرامش در فضاي کسب و کار نياز به همکاري شوراي شهر تهران داريم.

نیمتا روزنامه های صبح کشور