کد مطلب : 24941 تاریخ مطلب : 1396/09/26

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي: اصناف در برنامه هاي اقتصادي مجلس حتما ديده مي شوند/ اصلاح قانون نظام صنفي در قالب طرح به مجلس مي آيد

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر قرار باشد برنامه اي را براي اقتصاد و توسعه اشتغال و توليد در مجلس بررسي کنيم، حتما فعالان اقتصادي اصناف نيز ديده خواهند شد و اينگونه نيست که منابع تسهيلاتي تنها به بخشي از بنگاههاي اقتصادي داده شود.

محمدرضا پور ابراهيمي در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار پارلماني اتاق اصناف ايران افزود: مساله اقتصاد و توسعه و رشد آن از اهميت بسيار بالايي برخور دار است و از دولت مي خواهيم که موضوع اقتصادي را اولويت نخست کشور قرار دهد زيرا امروز خواست مردم و مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين حوزه است. وي همچنين جوانگرايي در تيم اقتصادي دولت را يک اصل مهم دانست و خواستار اقدامات جدي دولت در بکارگيري نيروهاي جوان در حوزه هاي مختلف از جمله بخش هاي اقتصادي شد. رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در بررسي لايحه بودجه سال 97 تاکيد ما براي برنامه ريزي براي حمايت از توليد و اشتغال است و اگر قرار باشد بودجه براي تسهيلات واحدهاي اقتصادي در نظر بگيريم، بنگاههاي کوچک و متوسط توليدي در اولويت خواهند بود. وي اظهارکرد: حرکت به سمت شاخص هاي توسعه اقتصادي يک ضرورت است و در حوزه توليد اگر آنچه را به عنوان بخش هاي رفع موانع مطرح است، انجام ندهيم توليدي نخواهيم داشت که بخواهيم درباره ضوابط آن صحبت کنيم. وي با بيان اينکه دوره آزمون و خطا در حوزه اقتصادي به پايان رسيده و زمان حمايت جدي و منطق از بخش توليد فرا رسيده است، افزود: راهکارهايي در قانون بودجه سال 97 ديده شده که با انجام آنها مي توانيم به سوي حمايت از توليد حرکت کنيم. پور ابراهيمي همچنين در خصوص اصلاح قانون نظام صنفي تاکيد کرد: براي اصلاح قانون نظام صنفي جمع بندي ما با اتاق اصناف ايران بر اين شد تا به دليل حجم و تراکم بالاي لايحه هاي دولت، آنچه مورد نظر اتاق اصناف ايران و نمايندگان آن است را در قالب طرح به مجلس ارائه کنند تا با توجه به نظرات و ديدگاههاي کميسيون اقتصادي تلفيق و در قالب يک طرح ارائه کنيم تا زودتر به نتيجه برسيم. وي همچنين در خصوص بررسي قانون ماليات بر ارزش افزوده تصريح کرد: اگر بتوانيم تا يک ماه ديگر اين قانون را جمع بندي کنيم، براي تصويب تا پايان سال ارائه خواهيم کرد و سعي ما بر اين است که اين اتفاق بيفتد.

نیمتا روزنامه های صبح کشور