کد مطلب : 25032 تاریخ مطلب : 1396/10/25

نمايشگاه فرش و مبلمان استان مرکزي در اختيار توليدکنندگان قرار گيرد

رئيس اتاق اصناف استان مرکزي با بيان اينکه تسهيلات صنايع کوچک به صنوف مختلف استان مرکزي ارائه شود گفت: نمايشگاه‌هاي فرش و مبلمان استان دو نمايشگاه حاشيه‌دار در اقتصاد هستند که لازم است در اختيار استان و توليدکنندگان اين حوزه‌ها در استان قرار گيرند.

به گزارش خبرگزاري تسنيم از اراک، جمشيد زند شامگاه يکشنبه در کارگروه توسعه صادرات غيرنفتي استان مرکزي اظهار داشت: به عنوان متولي بخش صنوف کوچک تقاضا داريم تسهيلاتي که براي حمايت از صنايع کوچک از سوي شرکت شهرکها داده ميشود در مورد اصناف هم باشد، رده سني اصناف در استان خيلي جوان شده و انگيزه کار بالايي دارند و نيازمند حمايت هستند.

وي افزود: نمايشگاه فرش و مبلمان که دو نمايشگاه حاشيهدار براي اقتصاد استان هستند قرار شد که در اختيار شرکت نمايشگاهي باشد و اتاق اصناف هم مامور باشد که غرفههاي آن تنها در اختيار توليدکنندگان اين استان باشد و قول داديم که سالن را پر کنيم.

حال صنعت و اقتصاد خيلي خوب نيست

عضو هيئت رئيسه اتاق بازرگاني استان مرکزي هم با اشاره به صادرات استان گفت: حال صنعت و اقتصاد خيلي خوب نيست و اگر بحث نفتي را کنار بگذاريم ميشود گفت که وضع خوبي را در صادرات نداريم.

ايزدي تصريح کرد: در اتاق به نظر ميرسد که هفتهاي يکي دو سفر بدون هدف داشتيم که نتيجهاي هم نداشته و افکار عمومي را هم تحت تاثير قرار داده بنابراين تصميم گرفتيم که ماتريس سرعت و استراتژي را پيشبکشيم.

وي بيان کرد: استراتژيهاي دولتي سياسي محور است نه اقتصادي محور، براي همين هم نتايج خوبي حاصل نميشود، انگار ما ايرانيها به فرصتسوزي عادت کردهايم.

عضو هيئت رئيسه اتاق بازرگاني عنوان کرد: در مجموعه استان از آنجا که همه عملياتي کار ميکنند اتاق بازرگاني امکانات مناسبي دارد، اما در بحث صادرات در حوزه به عنوان يکي از بازارهاي اصلي هدف صادرات مشکل داريم، فعاليت يک شهرک سرمايهگذاري خارجي در استان ضروري است.

انتهاي پيام/

نیمتا روزنامه های صبح کشور