کد مطلب : 25035 تاریخ مطلب : 1396/10/26

رئيس اتحاديه مشاوران املاک اراک: بهاي اجاره مسکن راکد و بدون افزايش قيمت/سياست‌هاي دولت براي خروج بازار از رکود ناموفق بوده است

رئيس اتحاديه مشاوران املاک اراک سياست‌هاي دولت براي خروج بازار مسکن از رکود را موفق ندانست و گفت: دولت بايستي براي رونق بخشيدن به بازار مسکن تسهيلاتي با نرخ سود زير 10 درصد و براي همه اقشار در نظر بگيرد.

محمود نوروزي رئيس اتحاديه مشاوران املاک اراک با اشاره به رکود سالهاي اخير در بازار خريد و فروش مسکن گفت: به دليل اثرگذاري وضعيت بازار مسکن در ساير بخشهاي اقتصادي، رکود حاکم بر اين بخش، صنوفي نظير مصالح ساختماني، آهنآلات، شيرآلات و غيره را نيز تحت تأثير قرار داده است.

نوروزي با اشاره به اينکه در روزهاي اخير در اراک شاهد ايجاد جنب و جوش در بازار مسکن هستيم، اظهار کرد: اين جنب و جوش بيشتر در اداراه مالياتي، شهرداري و دفاتر اسناد رسمي مشهود است و کمتر در دفتر مشاورين املاک شاهد اين جنبو جوش هستيم.

وي به سرمايهگذاريها در بخش بازار مسکن اشاره کرد و گفت: بازار مسکن يکي از بازارهاي مورد اعتماد براي افرادي است که قصد سرمايهگذاري در اين بخش را دارند و جنب و جوشي که در روزهاي اخير در بازار مسکن ايجاد شده بيشتر به دليل سرمايههاي سرگردان هدايت شده به بازار مسکن است.

احتمال جهش قيمت مسکن در روزهاي پاياني سال

رئيس اتحاديه مشاوران املاک اراک بيان کرد: اگر شرايط به همين منوال پيش برود احتمال اينکه در روزهاي پاياني سال شاهد جهش قيمتي در بازار مسکن باشيم بسيار زياد است.

افزايش 20 درصدي قيمت اجاره مسکن در تابستان/بهاي اجاره مسکن راکد و بدون افزايش قيمت

نوروزي به موضوع اجاره مسکن در اراک هم اشاره کرد و گفت: پيک اجاره مسکن از خردادماه آغاز و تا شهريورماه ادامه دارد که در اين بازده زماني، امسال شاهد افزايش 20 درصدي نرخ اجاره بها بوديم.

وي با تأکيد بر اينکه هم اکنون اجاره مسکن راکد و بدون افزايش قيمت است، بيان کرد: در اين فصل سال به دليل اينکه پيک تقاضا کم است قيمت تورمي تابستان را نداريم به طوري که قيمتهاي اجاره در اين فصل از سال با قيمت هاي اجاره بها در فصل بهار برابري مي کند.

سياستهاي دولت براي خروج بازار مسکن از رکود موفق نبوده است

رئيس اتحاديه مشاوران املاک اراک سياستهاي دولت براي خروج بازار مسکن از رکود را موفق ندانست و بيان کرد: دولت به منظور رونق بخشيدن به بازار مسکن تسهيلاتي را در نظر گرفت ولي نرخ سود بالاي اين تسهيلات عاملي شد تا خيلي از سوي مردم و متقاضيان مورد استقبال قرار نگيرد.

نوروزي اظهار کرد: دولت براي رونق بخشيدن به بازار مسکن بايد تسهيلاتي با نرخ سود زير 10 درصد و براي همه اقشار مختلف در نظر بگيرد تا بتوان اثرات مناسب را در اين بازار شاهد بود.

در حال حاضر يک هزار 50 واحد مجاز مشاور املاک در سطح شهرستان اراک فعاليت مي کنند.


انتهاي پيام/

نیمتا روزنامه های صبح کشور