کد مطلب : 25087 تاریخ مطلب : 1396/11/14

مدير بازرسي اتاق اصناف مرکز استان مرکزي: آغاز طرح بازرسي اصناف ويژه ايام نوروز در اراک/نوسانات نرخ ارز بازرسي‌ها را با مشکل مواجه کرده است

مدير بازرسي و نظارت اتاق اصناف مرکز استان مرکزي با اشاره به اينکه افراد سودجو به بهانه افزايش نرخ ارز قيمت‌ها را افزايش مي دهند، گفت: افزايش نرخ ارز بازرسي هاي واحدهاي صنفي را با مشکل همراه کرده است.

مهدي سعيدي مدير بازرسي و نظارت اتاق اصناف مرکز استان مرکزي گفت: طرح تشديد کنترل و بازرسي اصناف ويژه ايام پاياني سال در بازار به صورت مشترک با سازمان صنعت معدن و تجارت، تعزيرات حكومتي، مرکز بهداشت، دامپزشکي و بازرسين اصناف از امروز شنبه 14 بهمن ماه آغاز شده است.

سعيدي با بيان اينکه طرح بازرسي اصناف ويژه ايام پاياني سال با حضور هفت تيم در اراک آغاز شده است، اظهار کرد: اين طرح تا 16 فروردين ماه سال آينده ادامه دارد.

وي با اشاره به اينکه اين طرح با هدف کنترل قيمت ها و مقابله با تخلفات احتمالي در عرضه کالاهاي پُر مصرف صورت مي گيرد، تصريح کرد: تمامي مراکز عرضه کالاهاي اساسي به خصوص واحدهاي عرضه آجيل و تنقلات، ميوه و شيريني فروشي ها کنترل قيمت مي شوند.

مدير بازرسي و نظارت اتاق اصناف مرکز استان مرکزي اظهار کرد: تمام واحدهاي صنفي موظف به درج قيمت هاي مصوب بر روي اجناس و صدور فاکتور فروش هستند در غير اين صورت با واحدهاي متخلف برخورد خواهد شد.

سعيدي با تاکيد بر اينکه در خصوص توزيع اقلام مورد نياز مردم مشکل خاصي در بازار نداريم و پيشبينيهاي لازم در اين بخش انجام شده است، گفت: مردم خريد خود را براي روزهاي آخر نگذارند و به تدريج خريدهايشان را انجام دهند.

وي با اشاره به نوسانات اخير نرخ ارز در کشور افزود: متأسفانه در شرايطي که نرخ ارز افزايش پيدا مي کند شاهد فرصت طلبي عدهاي افراد سودجو هستيم که قيمتها را به بهانه افزايش نرخ ارز افزايش مي دهند، که البته سازمان حمايت از مصرفکنندگان بايد نظارت جديتري داشته باشد.

مدير بازرسي و نظارت اتاق اصناف مرکز استان مرکزي با اشاره به اينکه اتاق اصناف مسئوليتي در تعيين قيمت ها ندارد، بيان کرد: افزايش نرخ ارز بازرسي هاي واحدهاي صنفي را با مشکل همراه کرده است.

سعيدي از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گرانفروشي و کمفروشي، مراتب را با شماره 3820 يا کيوسک مستقر در ميدان شهداي اراک به اطلاع بازرسان اتاق اصناف برسانند.


انتهاي پيام/

نیمتا روزنامه های صبح کشور