کد مطلب : 25105 تاریخ مطلب : 1396/11/17

رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي نمايشگاه بهاره امسال در اراک برگزار نمي شود

رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي گفت: به منظور حمايت از واحدهاي صنفي و ايجاد حس رقابت‌پذيري در سطح بازار، نمايشگاه بهاره امسال در اسفندماه در اراک برگزار نخواهد شد.

جمشيد زند رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي در گفتگو با اراک امروز؛ با اشاره به رکود چند ساله اخير حاکم بر بازار گفت: به منظور ايجاد حس رقابتپذيري در سطح بازار، نمايشگاه عرضه مستقيم کالا بهاره در اراک برگزار نمي شود.

زند، هدف از برگزراي نمايشگاه بهاره را تنظيم بازار عنوان کرد و افزود: در سال هاي اخير به دليل شرايط رکودي حاکم بر بازار خيلي شاهد وضعيت آشفته بازار نيستيم چراکه واحدهاي صنفي به دنبال فروش بيشتر با کمترين ميزان سود هستند.

وي با تاکيد بر اينکه هيچ کمبودي در خصوص مايحتاج مردم در روزهاي پاياني سال نداريم، ادامه داد: مردم دغدغه کالاهاي مورد نياز را نداشته باشند و اين کالاها با قيمت مناسب براي شب عيد در اختيار آنها قرار مي گيرد.

رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي با اشاره به اينکه در روزهاي پاياني سال ثبت قيمت ها را در استان خواهيم داشت، افزود: در اين ايام هيچگونه تغيير قيمت محسوسي در کالاهاي پرمصرف در شب عيد و تاثيرگذار در سبد خانوار نداريم، بلکه در مواردي کاهش قيمت را خواهيم داشت.

زند، همچنين از آغاز طرح تشديد کنترل و بازرسي اصناف ويژه ايام پاياني سال در بازار به صورت مشترک با سازمان صنعت معدن و تجارت، تعزيرات حكومتي، مرکز بهداشت، دامپزشکي و بازرسين اصناف از روز شنبه 14 بهمن ماه در اراک خبر داد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گرانفروشي و کمفروشي، مراتب را با شماره 3820 يا کيوسک مستقر در ميدان شهداي اراک به اطلاع بازرسان اتاق اصناف برسانند.

در استان مرکزي 12 اتاق اصناف، 187 اتحاديه صنفي، 52 هزار واحد صنفي با اشتغال 55 هزار نفري فعال هستند.

انتهاي پيام/

نیمتا روزنامه های صبح کشور