کد مطلب : 27582 تاریخ مطلب : 1397/04/10

برترين هاي صنفي استان مرکزي تجليل شدند

در مراسمي با حضور رئيس مرکز اصناف و بازرگان ايران، استاندار مرکزي، نمايندگان مردم اراک،کميجان و خنداب در مجلس شوراي اسلامي، رئيس اتاق اصناف مرکز استان، هيئت رئيسه اتاق اصناف و جمعي از مسئولين استان از برترين هاي صنفي استان مرکزي تجليل شد.

جمشيد زند رئيس اتاق اصناف استان مرکزي در اين مراسم ضمن خير مقدم به مدعوين گفت: نقش اصناف در روند توسعه کشور مشهود است و نياز است که مطالبات اين حوزه به صورت موثر ديده شود.
زند اظهار مرد: حوزه اصناف استان مي تواند تا 200 هزار اشتغالزايي داشته باشد که بايد از اين ظرفيت به شکل بهينه بهره جست و حلقه مديريتي در سطح کلان و استان نگاه ويژه به اصناف داشته باشند.
رئيس اصناف استان مرکزي با اشاره به مشکلاتي که در بازار اراک به وجود آمده بود گفت: بازاريان استان مرکزي نشان دادند در هر حال همراه و مدافع نظام اسلامي هستند و هرکز اجازه سودجوي را به دشمنان نمي دهند.
اصناف 18 درصد توليدات ناخالص کشور را عهده دارند
سيد جواد احمدي رئيس مرکز اصناف و بازرگان ايران نيز در اين مراسم گفت: 2 ميليون و 550 هزار واحد صنفي در کشور داراي پروانه کسب است که 18 درصد از توليدات ناخالص داخلي را برعهده دارند.
وي افزود: اگر به ازاي هر واحد صنفي حداقل 2 و نيم شغل ايجاد شده باشد، صنوف کشور بيش از 6 ميليون شغل ايجاد کرده اند که ظرفيت بزرگي است.
مجموعه مديريت کشور به دنبال رفع مشکلات اصناف است
سيد علي آقا زاده استاندار مرکزي با اشاره به اينکه اصناف از ظرفيت هاي مهم اقتصاد کشور هستند گفت: در مقاطع مختلف انقلاب اسلامي همراه و پشتيبان نظام بوده اند و در شرايط فعلي نيز تمامي تلاش براي حل مشکلات اين قشر به کار گرفته شده است.
وي اظهار داشت: گلايه اصناف از برخي مشکلات پذيرفته است و مجموعه مديريت کشور مي کوشد که با همراهي شاغلان اين بخش شرايط بهتري را در عبور از مشکلات فراهم کند.
استاندار مرکزي گفت: اگرچه نام اين استان با ظرفيت صنعتي و کشاورزي در کشور برجسته شده اما، حوزه اصناف استان مرکزي ظرفيت هاي بزرگي دارد و خدمات اين بخش کمتر از حوزه هاي ديگر نيست.
اصناف از بخش هاي مهم اشتغالزاي کشور است
کريمي نماينده مردم اراک، کميجان و خنداب در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين همايش گفت: اصناف بدنه بزرگ و اثرگذار کشور است و بيش از سه ميليون واحد صنفي در کشور وجود دارد که نقش گسترده و اثرگذار آن ها در اقتصاد ايران بر هيچ کس پوشيده نيست.
کريمي با اشاره به اينکه ساماندهي نوسانات ارزي اولويتي است که در راس فعاليت کلان قوا قرار گرفته است افزود: مجلس شوراي اسلامي کارگروه هاي ويژه اي را تشکيل داده و با طرح هاي تخصصي در موضوع اقتصاد به کمک دولت آمده است.
رئيس مجمع نمايندگان استان مرکزي ادامه داد: اصناف از بخش هاي مهم اشتغالزاي کشور است.
60 هزار واحد صنفي در اين استان وجود دارد
محمدرضا حاجي پور رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزي نيز در اين همايش گفت: 60 هزار واحد صنفي در اين استان وجود دارد که 10 هزار واحد آن توليدي، حدود 10 هزار واحد خدمات فني و مهندسي و بقيه توزيعي است.
حاجي پور افزود: استان مرکزي در نشست اخير شوراي برنامه ريزي و توسعه استان براي ساماندهي برخي مسائل اصناف تشکيل ستاد تدابير ويژه در اين استان را تصويب کرد.
حاجي پور اظهار داشت: نرخ گذاري در حوزه اصناف بر اساس دستورالعمل ابلاغي کميته نرخ گذاري کشور با حضور اتحاديه ها در دست بررسي است.
در پايان اين مراسم با اهداي لوح از واحدهاي صنفي برتر استان مرکزي تجليل شد.
انتهاي پيام/

نیمتا روزنامه های صبح کشور