کد مطلب : 33221 تاریخ مطلب : 1397/07/06

نوده فراهاني در يادواره شهداي اصناف و راننده: دولت افسران اقتصادي خود را حمايت کند

نوده فراهاني در يادواره شهداي اصناف و راننده:
دولت افسران اقتصادي خود را حمايت کند
نوده فراهاني گفت: اصناف در خط مقدم جبهه اقتصادي قرار دارند و بايد آنها را به عنوان افسران جنگ اقتصادي معرفي کرد. همانطورکه در جنگ نظامي اصناف به عنوان پشتيبان، دولت را ياري کردند، امروز بايد دولت افسران اقتصادي خود را حمايت کند.

قاسم نوده فراهاني رئيس اتاق اصناف تهران در يادواره شهداي اصناف و راننده اراک که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد گفت: آمريکايي ها و همراهانشان از همان روز هاي آغازين انقلاب به علت کوتاه شدن دستشان از اين کشور توطئه هاي خود را عليه ملت آغاز کردند و به همين دليل از همان ابتدا اهالي اصناف پا به پاي امام ( ره ) ايستاد.
وي همت بالا و دلاوري ملت ايران را عامل اصلي پيروزي هاي دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: اصناف در دو جبهه جنگيدند، يکي در کنار رزمندگان و ديگري پشتيباني جنگ. در خواست هاي جبهه تامين شد و بدون هيچ توقعي به فعاليت ها ادامه دادند و در همين راستا امام راحل اصناف و بازاريان را بازوي ستبر انقلاب ناميدند.
نوده فراهاني با تاکيد بر اينکه يک سوم جمعيت کشور را اهالي اصناف تشکيل مي دهند تصريح کرد: اصناف و بازاريان کانون هاي اصلي شکل گيري حرکت هاي انقلاب بودند که تمام فرامين امام راحل و بعد از ايشان مقام معظم رهبري را به خوبي و با جان و دل و در شرايط سخت انجام مي دادند.
وي در بخشي از صحبت هاي خود به جنگ اقتصادي پرداخت و ادامه داد: جنگ امروز از دفاع هشت ساله مشکل تر خواهد بود زيرا آنجا دشمن رو به رو ي ما قرار داشت اما امروز از داخل و خارج مورد هجوم قرار گرفته ايم.
رئيس اتاق اصناف تهران اضافه کرد: خوب ميدانيم که تحريم ها تنها 30 در صد بر اقتصاد ما تاثير دارد و 70 درصد مابقي مشکلات پيش آمده مرتبط با تحريم هاي داخلي است.
وي ضمن بيان اين مهم که وظايف اصناف و بازاريان بايد با توجه به شرايط جنگ اقتصادي برنامه ريزي شود اظهار کرد: اصناف بايد شرايط خاص امروز را به خوبي رصد کنند و با توجه به ترفند هاي دشمنان ايران برنامه هاي اقتصادي خود را طراحي و پياده سازي کنند.
نوده فراهاني گفت: اصناف در خط مقدم جبهه اقتصادي قرار دارند و بايد آنها را به عنوان افسران جنگ اقتصادي معرفي کرد. همانطورکه در جنگ نظامي اصناف به عنوان پشتيبان، دولت را ياري کردند، امروز بايد دولت افسران اقتصادي خود را حمايت کند.
وي ادامه صحبت هاي خود بيان کرد: اگر آمريکا و رژيم صهيونيستي و برخي کشور هاي حوزه خليج فارس به اين فکر مي کنند که با فشار اقتصادي و تحريم ها مي توانند سر سوزني ملت بزرگ ايران را از اهداف انقلابي دور کنند، بسيار در اشتباه اند، زيرا اين ملت در طول چند دهه گذشته امتحان هاي بزرگ و سختي را پشت سر گذاشته است.
رئيس اتاق اصناف تهران اولويت را خدمت به مردم دانست و گفت: نبايد فراموش کرد که حرف و شعار نمي تواند مقابل تحريم ها بايستد، بلکه براي نااميد کردن دشمنان در اين مرحله حساس بايد مرد عمل باشيم و همانند دوران دفاع مقدس عاشق خدمت. بايد صداقت، پاکي و امانتداري اصل باشد. بايد منافع ملي تکليف باشد و منافع شخصي حتي فرع هم نباشد.
وي در پايان عنوان کرد: امروز بعد از گذر چهل سال از پيروزي انقلاب اسلامي در سايه رهنمود هاي مقام معظم رهبري، دشمنان نظام هر کاري کرده اند تا جلوي رشد اين انقلاب را مسدود کنند اما تا کنون با پشتيباني اين ملت دلاور و عظيم شان نتوانسته اند.

نیمتا روزنامه های صبح کشور