کد مطلب : 36697 تاریخ مطلب : 1397/09/20

استاندار مرکزي: دغدغه هاي اصناف در پس مشکلات حوزه صنعت مغفول مانده است

‍ استاندار مرکزي:
دغدغه هاي اصناف در پس مشکلات حوزه صنعت مغفول مانده است
اراک- استاندار مرکزي گفت: دغدغه هاي اصناف در استان مرکزي در پس مشکلات حوزه صنعت و کارگري مغفول مانده و بايد توجه ويژه اي به رفع مسائل اين بخش صورت پذيرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سيدعلي آقازاده شامگاه روز يکشنبه در نشست با روساي اتحاديه ها و اصناف استان مرکزي در اراک، اظهار داشت: اصناف چه پيش از انقلاب و چه پس از انقلاب هميشه يار و ياور انقلاب اسلامي بوده اند و يکي از پشتوانه هاي اصلي نظام به شمار مي روند.

وي ضمن بيان اينکه ارزش و اهميت اصناف و کسبه در دين مبين اسلام بالا است، افزود: 50هزار کسبه در استان و 30 هزار واحد صنفي در شهر اراک فعاليت دارند که مي تواند به اقتصاد استان رونق دهند. بنابراين با توجه به اهميت اين قشر تاثيرگذار در اقتصاد کشور نبايد نسبت به رفع مشکلات آنان بي تفاوت بود.

آقازاده ادامه داد: اصناف در شرايط سخت اقتصادي به خصوص در سال جاري با توجه به نوسان قيمت ها، گراني ها و... که هم بر مردم و هم بر اصناف و کسبه فشار آمده، به خوبي تاکنون اين شرايط را مديريت کرده اند و اميدوارم به زودي اين شرايط سخت سپري شود.

استاندار مرکزي تصريح کرد: موضوع ها و مسائلي که در اين جلسه توسط رئيس اتاق اصناف و برخي از روساي اتحاديه هاي صنفي مطرح شد، به اعتقاد من هيچکدام لاينحل نيست.

وي تصريح کرد: در ارتباط با رسيدگي به رفع مشکلات اصناف در استان بايستي تقسيم کار کرد، از جمله در اداره کل اقتصاد و دارايي، در حوزه اداره کل شهري در حوزه معاونت عمراني و حوزه امور اقتصادي برنامه ريزهاي مناسب انجام شود. همچنين سازمان صنعت، معادن و تجارت هم در اين زمينه بايد بيش از آن چه که تا امروز ورود کرده، فعال باشد.

آقازاده بيان داشت: موضوعات مربوط به اصناف به دليل قيل و قال صنعتي که در استان وجود دارد مغفول واقع شده و بايد به اصناف و رفع مشکلات آنان توجه بيشتري صورت بگيرد و براي اينکار کميته هايي در نظر گرفته شود و در نهايت موارد مطرح شده پس از جمعبندي وارد شوراي گفت و گو شود تا به نتيجه برسد و بتوانيم براي اصناف تصميمات قابل قبولي در جهت رفع مشکلاتشان داشته باشيم.

نیمتا روزنامه های صبح کشور