کد مطلب : 37106 تاریخ مطلب : 1397/12/13

رئيس اتاق اصناف استان مرکزي اعلام کرد؛ 3700 مورد بازرسي از اصناف اراک طي يک ماه اخير انجام شده است

رئيس اتاق اصناف استان مرکزي اعلام کرد؛

3700 مورد بازرسي از اصناف اراک طي يک ماه اخير انجام شده است

اراک- رئيس اتاق اصناف استان مرکزي گفت: از آغاز طرح ويژه نوروزي طي يک ماه گذشته سه هزار و 773 مورد بازرسي از اصناف در استان مرکزي انجام شده است.

به گزارشخبرنگار مهر، جمشيد زند روز دوشنبه در نهمين جلسه سال جاري شوراي اداري شهرستان اراک اظهار داشت: طي يک ماه گذشته سه هزار و 773 مورد بازرسي از اصناف صورت گرفته که در اين ارتباط از 385 مورد تخلف، 320 پرونده به ارزش ريالي 429 ميليون ريال تشکيل شده است.

رئيس اتاق اصناف استان مرکزي عدم درج قيمت، کم فروشي، گران فروشي، عدم صدور صورتحساب و عدم ارائه فاکتور را از فراوانترين تخلفات صنفي عنوان کرد و افزود: همچنين در اين ارتباط 68 مغازه متخلف پلمپ شده است.

زند خاطرنشان کرد: همچنين از روز شنبه يازدهم اسفندماه جاري، بيش از 40 بازرس از اتاق اصناف، 42 ناظر از بسيج و 15 نفر از حفاظت اجتماعي دادگستري در سطح بازار و بيش از 100 نفر به صورت نامحسوس کار بازرسي را در سطح بازار پيگير هستند. همچنين اکيپهاي بازرسي به صورت گشت در سطح بازار فعاليت دارند.

وي بيان داشت: همچنين 1500 واحد صنفي شامل کسبه بازار سرپوشيده و 10 مجتمع صنفي در جشنواره فروش فوقالعادهشرکت دارند که با 5 تا 15 درصد تخفيف اجناس مورد نياز همشهريان را ارائه ميدهند.

زند خاطرنشان کرد: اتاق اصناف در تنظيم بازار در سه بخش شامل توزيع کالا، نظارت و بازرسي و فروشهاي فوقالعادهفعاليت ميکند.

رئيس اتاق اصناف استان مرکزي خاطرنشان کرد: بازار را با دو اهرم عرضه و تقاضا و رقابت ميتوان تنظيم کرد که اين دو مورد را ميتوانيم در کنار ديگر بخشهاي ذکر شده ببينيم.

وي گفت: توزيع کالا در اختيار اتاق اصناف نيست. بلکه اتاق اصناف به نوعي يک اهرم توزيع کننده و نظارت بر توزيع است. تصميمات در تنظيم بازار در جاي ديگر گرفته ميشود.

نیمتا روزنامه های صبح کشور