کد مطلب : 38271 تاریخ مطلب : 1398/02/03

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزي عنوان کرد اختصاص تسهيلات براي 85 واحد توليدي استان/ ايجاد اشکال فضاي مجازي براي برخي اصناف

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزي گفت: تسهيلاتي براي صنوف توليدي در نظر گرفته شده که اين تسهيلات با نرخ سود 14 درصد براي مناطق توسعه يافته شهري و 12 درصد جهت مناطق محروم تخصيص داده خواهد شد که به 85 واحد صنف توليدي واگذار مي شود.

به گزارش ديار آفتاب؛ محمدرضا حاجي پور رئيس سازمان صنعت معدن و تجارت در استان مرکزي ظهر امروز در جلسه هم انديشي اصناف استان مرکزي با اشاره به اينکه در سال گذشته 12 مورد از مشکلات اصناف در حوزه هاي مختلف پيگيري شده است، گفت: ساماندهي صنوف آلاينده خودرويي، ساماندهي روز بازارها، تعداد دستفروشان و وانت بار ها در سطح شهر، عدم حمايت مالي و اختصاص تسهيلات به صنوف، ارائه تسهيلات تبصره 18 به مراکز توليدي، عدم تعيين تکليف ميدان ميوه و تره بار اراک، پيگيري اخذ عوارض از تابلوي واحد هاي صنفي از جمله پيگيري هاي صورت گرفته در سال گذشته بوده است.

خالي شدن قفسه هاي کالا تهديدي براي امنيت رواني مردم

وي در ادامه با بيان اينکه خالي شدن قفسه کالا در فروشگاه هاي بزرگ امنيت رواني مردم را تهديد مي کند، اضافه کرد: همين امر باعث مي شود تا برخي افراد دست به احتکار هاي خانگي زده و اجناس مصرفي را بيش از استفاده خود خريداري کنند که باعث کمبود کالا مي شود که البته نياز به فرهنگ سازي در اين زمينه نيز هست. همچنين اتاق اصناف کالاهايي که در سطح شهر دچار کمبود شده اند را اعلام کند تا بتوان اين کمبود ها را برطرف کرده و جلوي نارضايتي هاي احتمالي گرفته شود.

اختصاص تسهيلات براي 85 واحد توليدي استان

حاجي پور از برطرف شدن مشکل شهرک اصناف در آينده اي نزديک خبر داد و افزود: طي هفته هاي آينده در جلسه اي که با حضور زند رئيس اتاق اصناف و استاندار مرکزي برگزار خواهيم کرد شرايط صنوف آلاينده شهري تعيين مي شود. همچنين تسهيلاتي براي صنوف توليدي در نظر گرفته شده که اين تسهيلات با نرخ سود 14 درصد براي مناطق توسعه يافته شهري و 12 درصد جهت مناطق محروم تخصيص داده خواهد شد که به 85 واحد صنف توليدي واگذار مي شود.

ايجاد اشکال فضاي مجازي براي برخي اصناف

رئيس سازمان صمت استان مرکزي با بيان اينکه با گسترش فضاي مجازي بعضي از اصناف دچار مشکل شده اند تشريح کرد: براي مثال آژانس هاي مسافربري و مشاورين املاک به خاطر خريد و فروش بليط مسافرتي و منزل و آپارتمان در فضاي مجازي دچار رکود شده اند که بايد علاوه بر همگام کردن خود با تکنولوژي روز، با همفکري يکديگر چاره اي براي اينگونه مشاغل انديشيده شود.

انتهاي پيام/

نیمتا روزنامه های صبح کشور