کد مطلب : 38272 تاریخ مطلب : 1398/02/03

رئيس اتاق اصناف استان مرکزي: دولت در سال رونق توليد اصناف را در جهت توليد باکيفيت حمايت کند/اصناف استان مرکزي چشم انتظار تحقق وعده هاي استاندار

رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي بابيان اينکه اصناف استان مرکزي چشم انتظار تحقق وعده هاي استاندارگفت: استاندار مرکزي به هيچ‌يک از قول‌هايي که به اصناف داده عمل‌نکرده است، اميدواريم در سال جديد قدم‌هايي در اين زمينه برداشته شود.

به گزارش ديار آفتاب؛ جمشيد زند رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي ظهر امروز در جلسه هم انديشي اصناف استان مرکزي که با حضور رئيس سازمان صنعت معدن و تجارت استان مرکزي و روساي اتحاديه هاي صنفي اراک برگزار شد، بابيان اينکه دولت در بخش اصناف در استان مرکزي هيچ قدمي موثر وچشمگيري برنداشته است، عنوان کرد: استاندار مرکزي به برخي از قولهايي که درجلسه بااصناف درسال گذشته داده عمل نکرده است که اميدواريم در سال جديد قدمهايي در اين زمينه ها برداشته شود.

وي با اشاره به اينکه اتحاديه هاي صنفي باوجود مشکلات اقتصادي که در بخش تنظيم بازار وجود داشت پايکار حاضر بودند، افزود: در بخش توزيع کالا، قيمت گذاري و کمک به سيل زدگان تمامي اصناف همکاري بسيار خوبي با اتاق اصناف داشته اند.

زند بابيان اينکه اصناف استان مرکزي در بخش قانون کار و حقوق کارگران دچار مشکلاتي است، تأکيد کرد: لازم است در اين خصوص تصميماتي اتخاذ شود چراکه درصد سود و ضرايب مالياتي باهم تناسبي ندارد و نياز است برخي اصناف از بعضي قوانين معاف شوند تا بتوان اين روند را اصلاح کرد.

رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي با گلايه از عدم اختصاص زمين به صنوف جهت ساختن شهرک اصناف، اظهار کرد: اختصاص زمين به اصناف استان با دستور استاندار انجام ميشود ولي به دلايلي که معلوم نيست اين کار انجام نشده است. براي مثال استان مرکزي در توليد پارچه تريکو ميتواند توليد بسيار خوبي داشته باشد و نياز است تا پيگيريهاي لازم جهت اختصاص زمين به صنوف استان انجام شود تا با ساخت شهرک اصناف، در سال رونق توليد بتوان در بخشهايي که توان کار باکيفيت وجود دارد به بن بست نخورده و توليد انجام شود.

انتهاي پيام/

نیمتا روزنامه های صبح کشور