کد مطلب : 39664 تاریخ مطلب : 1398/04/02

آيت الله دري نجف آبادي بايد به جاي مونتاژ کاري تکنولوژي را وارد کشور کنيم/ لزوم حمايت از واحدهاي توليدي کوچک

آيت الله دري نجف آبادي
بايد به جاي مونتاژ کاري تکنولوژي را وارد کشور کنيم/ لزوم حمايت از واحدهاي توليدي کوچک
آيت الله دري نجف آبادي گفت: بايد به جاي واردات اجناس، تکنولوژي وارد کشور شود ولي متاسفانه هم در قبل از انقلاب و هم در طول اين سال ها به جاي انتقال تکنولوژي به کشور، در اکثر موارد خط توليد مونتاژ را در کشور به راه انداختيم که اين براي کشور مفيد نيست و کشور را به مصرف کنندگي سوق داده است.

آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي نماينده ولي فقيه در استان مرکزي در ديدار نمايندگان اصناف استان که به مناسبت روز اصناف برگزار شد، اظهار کرد: در سيل اخيرکشور، استان مرکزي و خصوصا اصناف کمک خوبي به هموطنان سيل زده خود در دو استان لرستان و خوزستان انجام دادند.

بايد به جاي مونتاژ کاري تکنولوژي را وارد کشور کنيم

وي با بيان اينکه بايد به کمک اصناف کاري کرد تا به جاي واردات اجناس، تکنولوژي وارد کشور شود، افزود: متاسفانه هم در قبل از انقلاب و هم در طول اين سال ها به جاي انتقال تکنولوژي به کشور، در اکثر موارد خط توليد مونتاژ را در کشور به راه انداختيم که اين براي کشور مفيد نيست و کشور را به مصرف کنندگي سوق داده است.

دري نجف آبادي با بيان اينکه بايد بتوانيم در کشور توليد را رونق ببخشيم، ادامه داد: اين رونق بايد در تمامي بخش ها گسترش يابد و بايستي در سبک زندگي نيز اين مهم را فرهنگ سازي کرد.

نماينده ولي فقيه در استان مرکزي با اشاره به عدم توليد برخي محصولات مصرفي در داخل کشور، گفت: چرا چادر بانوان و حتي پارچه عمامه روحانيون در داخل کشور توليد نمي شود.

لزوم حمايت از واحدهاي توليدي کوچک

وي توصيه اي به اتاق اصناف استان مرکزي کرد و گفت: پيشنهاد مي شود اتحاديه جديدي تشکيل شود تا در فعاليت ها سرمايه گذاري شود تا نتيجه آن را در پنج تا ده سال آينده ببينيد. همچنين از واحد هاي توليد کننده کوچک حمايت شود تا بتوانند موثر باشند.

اصناف استان در تکميل فاز سوم بيمارستان آيت الله خوانساري مشارکت کند

دري نجف آبادي به حمايت خيرين خصوصا اصناف استان در تکميل فاز سوم بيمارستان آيت الله خوانساري تاکيد کرد و گفت: اين بيمارستان قطب درمان سرطان در غرب کشور است که با تلاش فراوان و پس از دوره اي متروکه بودن در حال حاضر به بيماران سرطاني خدمت ارائه مي کند و نياز است تا براي تکميل فاز سوم آن خيرين و به ويژه اصناف در اين کار خير سهيم شوند.

وي در پايان ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي اصناف کشور خاطرنشان کرد: اميد است تا اصناف نيز در شرايط امروز اقتصادي کشور با مردم همراهي و به آنان کمک کنند تا فشار کمتري به جامعه وارد شود.

انتهاي پيام/

نیمتا روزنامه های صبح کشور