کد مطلب : 43326 تاریخ مطلب : 1398/10/10

آيت الله دري نجف آبادي: اينکه مشکلات اقتصادي کشور را تنها بر گردن اصناف بيندازيم بي انصافي است

نماينده ولي فقيه در استان مرکزي گفت: اينکه مشکلات اقتصادي کشور را تنها بر گردن اصناف بيندازيم بي انصافي است، اگرچه درصد كمي از مشکلات مي تواند به اصناف مربوط باشد اما تنها يک بخش يا يک دستگاه مقصر مشکلات نيست.

‍آيت الله قربانعلي دري نجفآبادي نماينده ولي فقيه در استان مرکزي امروز در دهمين اجلاس عمومي اتحاديههاي صنفي استان مرکزي که به مناسبت گرامي داشت حماسه 9 دي برگزار شد، گفت: اينکه مشکلات اقتصادي کشور را تنها بر گردن اصناف بيندازيم بي انصافي است، اگرچه درصد كمي از مشکلات مي تواند به اصناف مربوط باشد اما تنها يک بخش يا يک دستگاه مقصر مشکلات نيست.
دري نجف آبادي با اشاره به اينکه در جنگ اقتصادي به سر مي بريم، اظهار کرد: امروز در وزارت خزانه داري آمريکا لحظه اي تحريم ها و اثرات آنها بر ايران را با يک تيم چند صد نفره دنبال مي کنند.
امام جمعه اراک ادامه داد: اصناف بايد در جنگ اقتصادي هوشمندانه عمل کند چراکه با خداوند معامله مي کند و در اين معامله قطعا ضرر نخواهند کرد.
وي با تاکيد بر اينکه تمام مشکلات به تحريم ها بر نمي گردد افزود: برخي از مشکلات ناشي از سوء مديريت ها و نگاه هاي مديريتي در کشور است.
امام جمعه اراک بيان کرد: مشکلاتي که براي کارخانجات استان مرکزي به وجود آمده هم ناشي از برخي مديريت ها و واگذاري هاي غلط است اما پيگيري هاي زيادي در اين خصوص انجام داديم که مي توان آنها را در دو جلد کتاب دسته بندي کرد.
دري نجف آبادي با بيان اينکه مشکلات در کشور بايد طبقه بندي شوند و راه کارهاي آنها هم به طور دقيق بررسي شود ادامه داد: بزرگترين مشکل اقتصاد کشور اين است که بهره وري در کشور پايين است. به طور مثال مصرف بيش از 30 ميليارد ليتر بنزين در سال يک فاجعه براي اقتصاد کشور است.
وي با تاکيد بر اينکه اگر به توانمندي هاي داخلي و ظرفيت هاي ملي رجوع مي کرديم قطعا در صنعت خودرو سازي وابسته نبوديم افزود: چراکه در حوزه موشکي و دفاعي وقتي توانمندي ها را به کار گرفتيم امروز هم خودکفا شده ايم و هم به اوج اقتدار رسيديم.
نماينده ولي فقيه در استان مرکزي اظهار کرد: اگر مي خواهيم استقلال، عزت ملي و اشتغال آفريني در کشور ايجاد کنيم بايد توليد ملي را رونق ببخشيم و نقدينگي کشور را به سمت توليد ببريم چراکه متاسفانه اکنون نقدينگي ما به سمت دلالي سوق پيدا کرده است.
دري نجف آبادي در ادامه بيان کرد: در طول 200 سال گذشته يک جريان اصيل در کشور بوده که جريان اصيل اسلام ناب محمدي است که سابقه 1300 سالي دارد و جريان هاي باطل و انحرافي هم در کنار اين جريان هميشه تلاش براي از بين بردن آن داشته است.
وي ادامه داد: در سال 88 سران فتنه دچار يک بيماري روشن فکران شدند که بيانيه هاي متعدد خائنانه آنها اين موضوع را به صراحت اثبات مي کند.
امامجمعه اراک با اشاره به اينکه شعار تقلب در فتنه 88 از ابتدا توسط دشمن برنامه ريزي شده بود و سرا فتنه با همين توهم 8 ماه کشور را به آشوب کشيدند گفت: در جريان فتنه 88 وقتي فتنه گران به ساحت مقدس اباعبدالله بي حرمتي کردند خود مردم به صحنه آمدند و از حقيقت اسلام دفاع کردند و اينگونه شد که ملت حماسه 9 دي را خلق کردند.
هوشمندي مقام معظم رهبري در سال هاي اخير همواره راهگشاي عبور از بحران ها بوده است
نماينده ولي فقيه در استان مرکزي بيان کرد: امروز وجود مقام معظم رهبري در کشور يک سرمايه و نعمت ارزشمند است که خداوند ايشان را از حوادث مختلف براي انقلاب حفظ کردند و بايد قدر بدانيم.
وي اضافه کرد: مديريت و هوشمندي مقام معظم رهبري در طي اين سال ها همواره راهگشاي عبور از بحران ها بوده که نمونه بارز آن در همين حوادث بنزين انجام شد و اگر ايشان آن موضع گيري را نمي کردند قطعا فتنه عظيمي ايجاد مي شد.
دري نجف آبادي افزود: موضع مقام معظم رهبري در خصوص سهميه بندي بنزين تکليف را براي همه روشن کرد اگرچه دولت در اين قضيه براي اجراي اين تصميم ضروري دچار اشتباهاتي شد اما در کل تصميم نظام بود و بايد اجرا ميشد اما دولت در اجراي آن دچار اشتباهاتي شد.
اما جمعه اراک گفت: امروز انقلاب اسلامي براي ما يک نعمت ارزشمند است که بايد با تمام وجود از آن دفاع کنيم چراکه اين انقلاب رسالت برپايي ظهور را برعهده دارد و به نوعي امانت خداوند است.
انتهاي پيام/

نیمتا روزنامه های صبح کشور