کد مطلب : 52642 تاریخ مطلب : 1399/01/20

اطلاعيه گام دوم فاصله‌گذاري هوشمند و بازگشايي گام‌ به گام واحدهاي صنفي در استان‌ها و تهران

اطلاعيه فوري و مهم

اطلاعيه گام دوم فاصله گذاري هوشمند و بازگشايي گام به گام واحدهاي صنفي در استانها و تهران
در پي آخرين مصوبات ستاد ملي مديريت بيماري کرونا، اتاق اصناف ايران شيوه اجراي اين طرح در واحدهاي صنفي را مبتني بر بخشنامه هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و وزارت کشور اعلام کرد.
در اطلاعيه اتاق اصناف ايران آمده است:
نظر به تصميم ستاد ملي مقابله با کرونا مبني بر آغاز به کار بخشي از فعالان اقتصادي در سراسر کشور، بدينوسيله زمان، شيوه و چگونگي بازگشاييها و لزوم رعايت پروتکلهاي بهداشتي ابلاغي از سوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي را به اطلاع کليه فعالان صنفي ميرساند:
1. طرح گام دوم فاصلهگذاري هوشمند که مبتني بر بازگشايي بخشي از واحدهاي صنفي است، در استانها از تاريخ شنبه 99/1/23 و در استان تهران از تاريخ شنبه 99/1/30 با هماهنگي ستادهاي استاني مديريت بيماري کرونا آغاز خواهد شد.
2. واحدهاي صنفي مجاز به بازگشايي موظفند با مراجعه به درگاه اطلاعرساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، ضمن ثبتنام در اين درگاه، نسبت به دريافت گواهي سلامت، بارکد مربوطه و نصب آن در محل کسب اقدام کنند.
3. فروشگاههاي بزرگ و زنجيرهاي غير FMCG (غير سوپرمارکتي، بهداشتي و شوينده)، پاساژ و مجتمع هاي تجاري و بازارهاي مرکزي مسقف، آرايشگاه و سالنهاي زيبايي، آموزشگاههاي رانندگي، رستوران، اغذيهفروشي، طباخي و فستفود، گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازارها و نمايشگاهها، مراکز بازي و تفريحي و گيمنت، باشگاههاي ورزشي و بدنسازي، تالار پذيرايي و سالن مراسم، قهوهخانه، چايخانه و تريا مشمول اين طرح نبوده و تا اطلاع ثانوي امکان بازگشايي واحدهاي خود را ندارند.
تبصره: مطابق مصوبه ابلاغي رستوان و غذاي آماده (صرفا بيرونبر) مجاز به فعاليت هستند
4. کليه واحدهاي صنفي در سراسر کشور موظفند تا تاريخهاي اعلامشده فوق مطابق مصوبات و بخشنامههاي پيشين ستاد ملي کرونا عمل کرده و تحت هيچ عنوان نسبت به بازگشايي واحدهاي خود اقدام نکنند.
اتاق اصناف ايران در خاتمه بار ديگر بر رعايت همه ضوابط و اصول بهداشتي که از سوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و ستاد ملي مديريت بيماري کرونا اعلام شده و خواهد شد، تاکيد کرده و اشعار ميدارد اصناف، کسبه، فعالان صنفي و پيشهوران سراسر کشور حفظ سلامت آحاد جامعه را اولويت اصلي خود دانسته .و از هيچ تلاشي در اين مسير فروگذار نخواهند بود.

روابط عمومي اتاق اصناف ايران»


??Telegram:
?? t.me/arakasnaf

??Instagram:
??asnafmarkazi

نیمتا روزنامه های صبح کشور