کد مطلب : 54741 تاریخ مطلب : 1399/02/02

استاندار مرکزي نسبت به رعايت نکردن شيوه نامه‌هاي بهداشتي توسط متصديان واحدهاي صنفي در بازارها، مراکز سرپوشيده تجاري و پاساژها هشدار داد.

استاندارمرکزي نسبت به رعايت نکردن شيوه نامههاي بهداشتي توسط متصديان واحدهاي صنفي در بازارها، مراکز سرپوشيده تجاري و پاساژها هشدار داد.

سيدعلي آقازاده با تشريح جزئيات جلسه قرارگاه پدافند زيستي استان مرکزي، در گفتگو با خبرنگاران، به بازگشايي تعدادي از صنوف شامل پاساژها و بازارهاي استان اشاره کرد و افزود: از روز شنبه 30 فروردين ماه تعدادي از صنوف که در زمره مشاغل کم خطر قرار دارند فعاليت صنفي خود را آغاز کردند و برخي صنوف در بازارها و پاساژها نيز براساس مصوبه ستاد ملي و با رعايت پروتکلهاي بهداشتي مجاز به بازگشايي شدند.

وي بيان کرد: با وجود اينکه از زمان بازگشايي صنوف، اتاق اصناف و هيات امناي پاساژها و بازارهاي سرپوشيده مکلف به الزام متصديان واحدهاي صنفي به رعايت پروتکلهاي بهداشتي شدند، اما متاسفانه براساس بازرسيهاي صورت گرفته در تعدادي از پاساژها و بازارهاي سرپوشيده استان به ويژه اراک مشاهده شد که شيوه نامه بهداشتي و موارد تعهدي را رعايت نکردند.

استاندار مرکزي به برخي هياتهاي امناي بازارهاي سرپوشيده و پاساژهاي استان هشدار داد چنانچه شرايط لازم و تعهدات رعايت پروتکلهاي بهداشتي را رعايت نکنند و منطبق بر شيوه نامه هاي بهداشتي به فعاليت صنفي خود ادامه ندهند برابر تضمين و تعهد صورت گرفته برخورد لازم صورت خواهد گرفت و اگر اين وضعيت ادامه داشته باشد ناچارا مجبور به پلمب صنوف متخلف خواهيم شد.

وي بيان کرد: با اقداماتي که در سطح استان صورت گرفته خوشبختانه وضعيت بيماري کرونا در شهرهاي مختلف تثبيت و روند ابتلا بسيار کاهش يافته و اميدوار کننده است اما به جهت پيشگيري از شيوع اين بيماري و نگراني بابت دو هفته آينده چنانچه قرار بر بي توجهي و رعايت نکردن شيوه نامه هاي بهداشتي باشد قطعا برخورد سختي خواهيم داشت و براي حفظ سلامت مردم با هيچ فرد يا افرادي تعارف نداريم.

آقازاده همچنان از مردم خواست تا در منزل بمانند و از ترددهاي غير ضروري اجتناب کنند و ضمن اجتناب از خريدهاي غيرضروري حضور خود را در پاساژها و مراکز سرپوشيده تجاري به حداقل برسانند تا از ازدحام جمعيت جلوگيري شده و با رعايت پروتکل هاي بهداشتي اجازه ندهند که نگراني بابت مبتلايان جديد بوجود آيد.

وي با اشاره به اينکه حضور مردم در پارک ها با رعايت موازين بهداشتي و فاصله مناسب بلامانع است، اظهار کرد: از آحاد مختلف مردم انتظار مي رود که براي حفظ سلامت خود از وقت گذراني، گردش و پياده روي در بازارها و مراکز تجاري پرهيز کنند.

استاندار مرکزي در خصوص تجمع مردم در دفاتر پيشخوان دولت نيز گفت: متاسفانه در روز شنبه هفته جاري 30 فروردين ماه براساس يک اشتباه محاسباتي که در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات رخ داد؛ شاهد تراکم بالاي جمعيت در دفاتر پيشخوان دولت درخصوص انجام فرايند کمکهاي تسهيلاتي به خانوارها بوديم که مراجعه افراد به اين دفاتر نگران کننده بود.

وي به برطرف شدن اين اشتباه محاسباتي اشاره کرد و با بيان اينکه موارد جايگزيني براي خدمت رساني به مردم انجام شد، افزود: در جلسه قرارگاه پدافند زيستي استان مرکزي مصوب شد که مديران و متصديان دفاتر پيشخوان دولت فراخوانده شوند و با اخذ تعهد چنانچه شيوههاي نامه هاي بهداشتي در دفاتر رعايت نشود از ادامه فعاليت آنان جلوگيري خواهد شد.

نیمتا روزنامه های صبح کشور