کد مطلب : 65154 تاریخ مطلب : 1399/05/01

واکنش رئيس اتحاديه صنف مشاورين املاک شهرستان اراک به افزايش قيمت مسکن در سايه در فضاي مجازي

واکنش رئيس اتحاديه صنف مشاورين املاک شهرستان اراک به افزايش قيمت مسکن در سايه در فضاي مجازي
به گزارش روابط عمومي اتاق اصناف مرکز استان مرکزي رئيس اتحاديه صنف مشاورين املاک شهرستان اراک بيان داشت : متاسفانه فضاي مجازي به خصوص سايت ديوار سبب افزايش قيمت مسکن ميشود و اين فضاي ناپسند به نفع دلالان و سودجويان حوزه مسکن است .
عسگري با اشاره به قيمتهاي غيرکارشناسي مسکن در فضاي مجازي ، گفت : در هيچکدام از کشورهاي پيشرفته جهان قيمت مسکن در نرمافزارهاي( اپليکيشن ) و يا سايتهاي مجازي تعيين نميشود و قيمت گذاري توسط اتحاديه و دولت تعيين مي گردد.
وي خاطر نشان کرد : امسال نيز همچون سالهاي گذشته اگر قيمتها توسط سايتهاي اينترنتي و فضاي مجازي مشخص شوند ، شاهد افزايش قيمتهاي بازار مسکن خواهيم بود. اصليترين دلايل افزايش قيمت مسکن در سال هاي اخير ورود آگهي هاي مسکن به سايتهاي اينترنتي و فضاي مجازي دانست و اظهار داشت : اگر همت جهادي مسئولين و دستگاههاي نظارتي نباشد ، نميتوانيم مشاهده نتايج خوبي در اين خصوص باشيم رئيس اتحاديه املاک شهرستان اراک گراني ايجاد شده در بازار مسکن حباب دانست و تصريح کرد عموم مردم براي خريد خانه عجله نکنند و با صبر اجازه دهند قيمتها کاهش يابد .
عسگري تدوين قوانين دست و پا گير و مشکل ساز در ساخت و توليد مسکن به عنوان برخي از مشکلات موجود در حوزه مسکن مطرح کرد و اظهار داشت : بايد با برنامهريزي سبب شد تا مشکلات ساخت مسکن در مسير کاهش قيمت ها به حداقل برسد .
رئيس اتحاديه صنف مشاورين املاک شهرستان اراک با اشاره به بهرهبرداري نرم افزار و سامانه قيمت گذاري منطقهاي در نيمه دوم سال جاري توسط اتحاديه مشاوران املاک شهرستان اراک ، گفت : با برنامهريزي و جلسات متعدد در اتحاديه صنف مشاورين املاک شهرستان اراک در حال تدوين است که قيمتگذاري توسط اين سامانه انجام گردد تا در نهايت دست سودجويان بسته شود و مردم با خيالي آسوده به خريد مسکن بپردازند.
عسگري با تاکيد بر اينکه اتحاديه صنف مشاوران املاک شهرستان اراک با جديت از هرج و مرج قيمت گذاري حوزه مسکن مقابله خواهد کرد، گفت : شرايط نابسامان موجود در حوزه مسکن به صلاح نيست و کنترل فعاليتهاي دلالان مسکن نظارت بر قيمت و ماليات و تعداد ملک بايد به جد پيگيري شود.
روابط عمومي اتاق اصناف مرکز استان مرکزي.
نیمتا روزنامه های صبح کشور