کد مطلب : 69017 تاریخ مطلب : 1400/01/11

محدوديت فعاليت گروهاي شغلي سه و چهار در اراک، ساوه و دليجان آغاز شد

اراک - ايرنا - رئيس اتاق اصناف استان مرکزي گفت: محدوديت فعاليت گروه‌هاي شغلي 3 و 4 در شهرهاي اراک، ساوه و دليجان با نارنجي شدن وضعيت به دليل شيوع ويروس کرونا در اين استان آغاز شد.

جمشيد زند» روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود:گروهاي شغلي سه شامل بازارهاي موقت، مهدهاي کودک، تالارهاي پذيرايي، رستورانها، موزه و باغ وحشها، استخرهاي سرپوشيده، سينما و تئاتر هستند که با نارنجي شدن شهرها تعطيل هستند.

رئيس اتاق اصناف استان مرکزي گفت: باشگاههاي ورزشي و ورزشهاي پُربرخورد ازجمله کشتي، کاراته و جودو، کافهها، چايخانهها، قهوه خانهها، باغ وحشها، شهربازيها و مراکز تفريحي آبي، باشگاههاي ورزشي سالني، پارکها و مراکز تفريحي نيز در گروهاي شغلي چهار تعطيل هستند.

زند افزود: واحدهاي صنفي در صورت رعايت نکردن قوانين محدوديت فعاليت صنفي برابر قانون مورد اعمال قانون قرار ميگيرند.

وي اظهار داشت: لازم بود ستاد ملي کرونا با توجه به تجربه سال گذشته در نحوه و چگونگي مسافرتهاينوروزي تجديدنظر ميکرد،تا کسبه دچار محدوديتها نميشدند.

رئيس اتاق اصناف استان مرکزي گفت: 50 درصد صنوف استان با شيوع ويروس کرونا دچار خسارت غيرقابل جبران شدهاند و تسهيلات حمايتي نيز مشمول همه اين واحدها نشده است.

57 هزار صنف مختلف زير نظر يکصد و 73 اتحاديه صنفي در نقاط مختلف استان مرکزي فعاليت دارند.

کرونا، ويروس شايعي است که هرسال زمستان با علايم سرماخوردگي مشاهده ميشد، اما از سال 2002 اين ويروس جهش ژنتيکي داشته و ابتدا خود را با بيماري سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کوويد 19 نشان داده که با دوره نهفتگي 2 تا 14 روز و با تظاهراتي نظير تب بالا، سرفه،تنگي نفس، سردرد و گاهي با اسهال و استفراغ همراه است.

نیمتا روزنامه های صبح کشور