کد مطلب : 7150 تاریخ مطلب : 1395/11/11

در نخستين دوره جشنواره «نام نشان ايراني»؛ 18 نشان برتر ايراني در سال 1395 معرفي شد

سازمان توسعه تجارت ايران در نخستين دوره جشنواره نام نشان ايراني» (برند برتر) پس از ارزيابي براساس الگوهاي استاندارد بين المللي، 18 برند برتر کشوري سال 1395 را در قالب 12 گروه کالايي برگزيد

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، اين جشنواره با حضور وزيران صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامي در سالن خليج فارس محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران برپا شد و 18 برند برتر ايراني تنديس برنزين اين جشنواره را گرفتند.

بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته، 20 هزار پرسشنامه ميداني در تهران و 10 استان کشور بين مردم توزيع و از ديدگاه آنها براي انتخاب استفاده شد.
اين الگوي علمي 12 گروه کالايي اثاثيه و لوازم خانگي (2 گروه)، نساجي و پوشاک، فرش ماشيني، فرآورده هاي لبني (2 گروه)، کمپوت، کنسرو و سس، نوشيدني ها، ماکاروني، روغن خوراکي، شوينده ها، کيک، بيسکوئيت و شکلات و فرآورده هاي گوشتي را شامل مي شد.
سازمان هاي صنعت، معدن و تجارت استان ها، تشکل ها، اتحاديه ها و صنف ها در انتخاب گروه هاي کالايي نقش داشتند.
280 شرکت متقاضي در اين دوره ثبت نام کردند و 18 برند منتخب براساس ارزيابي الگوي علمي و افکارسنجي مصرف کنندگان صورت گرفت.
وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است براي توسعه، ترويج و تبليغ نشان (برند) تجاري داخلي در بازارهاي داخلي و خارجي و با هدف افزايش رقابت پذيري کالاها و خدمات ايراني، توليدکنندگان و صادرکنندگان را تشويق کند.
اعضاي کميسيون برند، وزارتخانه هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزي، امورخارجه، دادگستري، بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان هاي ملي استاندارد ايران، ثبت اسناد و املاک کشور، اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي ايران و اتاق تعاون را شامل مي شود .
شرکت هاي برتر در اين جشنواره بوتان، فرش مشهد، سن ايچ، نامي نو، تاژ، پارس خزر، کاله، پگاه، اويلا، هاکوپيان، دلپذير، زرماکارون، تک ماکارون، شيرين عسل، ميهن، مينو، لادن و سافتلن معرفي شدند.

نیمتا روزنامه های صبح کشور