کد مطلب : 74389 تاریخ مطلب : 1400/05/05

رئيس اتاق اصناف استان مرکزي به بازار خبر داد انتقال صنوف آلاينده و مزاحم از داخل اراک

رئيس اتاق اصناف استان مرکزي گفت: انتقال صنوف آلاينده و مزاحم از داخل شهر اراک، نياز به اختصاص زمين دولتي با کاربري تغيير داده شده دارد

‍ ?رئيس اتاق اصناف استان مرکزي به بازار خبر داد

انتقال صنوف آلاينده و مزاحم از داخل اراک در انتظار تامين زمين مورد نياز

اراک-- رئيس اتاق اصناف استان مرکزي گفت: انتقال صنوف آلاينده و مزاحم از داخل شهر اراک، نياز به اختصاص زمين دولتي با کاربري تغيير داده شده دارد.


جمشيد زند در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: تعداد صنوف آلاينده شهر اراک که بايد انتقال داده شوند 3 تا 4 هزار واحد است. و حدود 90 درصد توليدات اين صنوف که به خارج از استان منتقل ميشوند و بيشتر کارگران اين صنوف از بانوان و معلولين هستند که مي بايست در منطقه اي نزديک به شهر اراک باشد.

وي افزود: از سال 93 تاکنون مکاتبات جدي براي انتقال صنوف آلاينده از شهر صورت گرفته، اما هنوز به نتيجه نرسيده است.

رئيس اتاق اصناف استان مرکزي خاطرنشان کرد: اين صنوف نياز به مکاني همانند شهرک خودرو دارند تا مشکلاتي براي صنوف ايجاد نشود.

زند افزود: براي انتقال صنوف آلاينده و مزاحم از داخل شهر نياز به اختصاص زمين دولتي با کاربري تغيير داده شده است و ساير هزينههاي اين طرح از جمله جواز ساخت، آب و برق و زيرساختهاي لازم توسط صنوف تامين ميشود.

رئيس اتاق اصناف استان مرکزي، در بخش ديگر سخنان خود گفت: صنوف غيرآلاينده نيز براي ايجاد يک شهرک فناوري نيازمند زمين ديگري هستند. زيرا بيشتر اين صنوف از جمله توليدکنندگان خوشخواب، رويه کوبان مبل و ساير موارد وارد فعاليت خود را زير زمين هاي واحدهاي مسکوني انتقال داده اند که اين امر مشکلات و زمينه بروز حوادث احتمالي را از جمله آتش سوزي را را به همراه دارند.

زند خاطرنشان کرد: بهترين گزينه براي تامين زمين انتقال صنوف مزاحم، اوقاف است. زيرا شهرداري اگر قرار بود اقدامي در اين خصوص انجام دهد در چند سال گذشته انجام ميداد.

@arakasnaf

نیمتا روزنامه های صبح کشور