کد مطلب : 74485 تاریخ مطلب : 1400/06/21

اتاق اصناف ايران در اطلاعيه‌اي اعلام کرد؛ روش ثبت‌نام تسهيلات کرونايي براي 14 گروه شغلي به انضمام تالارداران

تاق اصناف ايران در اطلاعيه‌اي از تمديد مهلت ثبت نام تسهيلات 12 درصد براي 14گروه شغلي و نيز تالارداران خبر داد.

‍ *? اتاق اصناف ايران در اطلاعيهاي اعلام کرد؛ روش ثبتنام تسهيلات کرونايي براي 14 گروه شغلي به انضمام تالارداران*

?? اتاق اصناف ايران در اطلاعيهاي از تمديد مهلت ثبت نام تسهيلات 12 درصد براي 14گروه شغلي و نيز تالارداران خبر داد.

?? بر اساس اين اطلاعيه و مصوبه کارگروه مقابله با پيامدهاي اقتصادي ناشي از شيوع کرونا، فعالان 14 گروه از مشاغل اعم از صنفي و غير صنفي ( شامل 850 زير رسته) که در ذيل به آن اشاره خواهد شد ميتوانند تا پايان آذر 1400 با مراجعه به سامانه کارا به نشاني kara.mcls.gov.ir نسبت به ثبت نام تسهيلات 12 درصدي ثبت نام کنند.

?? فهرست گروههاي شغلي مشمول اين تسهيلات:
1- مراکز توليد و توزيع غذاهاي آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها،طباخي ها، قهوه خانه ها و اغذيه فروشي ها
2- مراکز مربوط به گردشگري شامل هتلها، هتل آپارتمانها، مجتمعهاي جهانگردي و گردشگري، مهمانپذيرها، مهمانسراها، مسافرخانهها، مراکز بومگردي، مراکز اقامتي، پذيرايي، تفريحي، خدمات بينراهي، موزه ها و زائرسراها
3- حمل و نقل عمومي مسافر برون شهري اعم از هوايي، جاده اي ريلي و دريايي
4- حمل و نقل عمومي مسافر درون شهري
5- دفاتر خدمات مسافرتي گردشگري و زيارتي
6- توليد و توزيع پوشاک
7- توليد و توزيع کيف و کفش
8- مراکز توزيع آجيل خشکبار، قنادي بستني و آبميوه
9- مراکز باشگاه ها و مجتمع هاي ورزشي و تفريحي
10- مراکز باشگاه ها و مجتمع هاي ورزشي و تفريحي
11- مراکز توليد و توزيع و فروش صنايع دستي
12- آموزشگاه هاي رانندگي آرايشگاه ها سالن هاي زيبايي و گرمابه ها
13- موسسات خصوصي داراي پروانه بهره برداري از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي که در حوزه هاي درماني و تشخيصي و آزمايشگاهي و پاراکلينيکي فعال هستند
14- واحدهاي پرورش مرغ گوشتي و مرغ مادر مراکز توليد محصولات گل خانه اي سبزي و صيفي جات صادراتي و مراکز توليد و عرضه گل و گياهان زينتي و ماهيان زينتي

?? مهلت اين ثبتنام پيشتر تا پايان شهريور بود که 3ماه تمديد شد.

بر اين اساس به تعداد کارکنان واحدهاي ثبت نام شده، اعم از بيمه شده و بيمه نشده، 12 تا 16 ميليون تومان وام 12 درصد، با باز پرداخت 22 ماهه اقساط و 2 ماه تنفس (مجموعا 24 ماه) تعلق ميگيرد.

?? تالارداران به جاي سامانه کارا به اتحاديه مراجعه کنند

?? اتاق اصناف ايران در اين اطلاعيه افزود: ستاد ملي مقابله با کرونا به پيشنهاد اتاق اصناف ايران و به موجب خسارت سنگين تالارداران طي 19 ماهه شيوع کرونا و تعطيليهاي مکرر اين صنف، تسهيلات ويژهاي به تالارها و باغ- تالارها اختصاص داد که بر اساس متراژ آنها تعيين و تاييد خواهد شد.

?? تالارداران و دارندگان باغ- تالار با مراجعه به اتحاديه مربوط در شهرستان خود ثبتنام اوليه را انجام خواهد داد و پس از بازرسي اتحاديه، ميزان تسهيلات از 150 تا 450 ميليون تومان تعيين و فهرست آنها توسط اتحاديه و اتاق شهرستان در سايت ايرانيان اصناف ثبت خواهد شد.

?? بر اساس هماهنگي به عمل آمده توسط اتاق اصناف ايران، مهلت ارسال اين فهرست تا پايان مهر 1400 تمديد شد، لذا آن دسته از اتحاديههايي که فهرست خود را ارسال کرده اما تالار جاماندهاي دارند، لازم است نسبت به ارسال فهرست تکميلي اقدام کنند و آن دسته از شهرهايي که هنوز اين فهرست را ارسال نکردهاند ملزم هستند تا در مهلت داده شده، از طريق اتاق اصناف شهرستان فايل ليست تالارداران را مطابق نامه شماره 7/09/6177 مورخ 1400/4/28 اتاق اصناف ايران در سامانه ايرانيان اصناف بارگذاري کنند.

?? تسهيلات اين دستورالعمل طي عقد مرابحه عام به صورت يک مرحلهاي با نرخ 12 درصد و اقساط 22 ماهه پرداخت ميشود. مدت دو ماه نيز براي بازپرداخت قسط اول اين تسهيلات پس از اخذ آن، تنفس محاسبه و اعمال خواهد شد که مجموعاً دوره اقساط و تنفس 24 ماه خواهد بود.

نیمتا روزنامه های صبح کشور